Själviskt..

.. och egoistiskt så frågade jag, omedelbart i morse, bj och bv2 om det var okej att jag flexade några timmar i eftermiddag.. bj rynkade pannan o sa att det betydde att hon måste vara kvar till 16 eftersom bv2 varken har nyckel eller larmkod.. Ja, sa jag.. sen hade vi båda lite dåligt samvete en stund innan vi vågade lufta lite tankar och känslor om jobbtider o hemgång.. Hon blir stressad för att hon lämnar mig ensam med saker att göra.. o jag blir stressad för att det är massa pyssel o spring sista halvtimmen på jobbet.. o fast chefen ska "stötta" den tiden så funkar det inte.. men även om hon skulle vilja stanna så har hon en familj hemma som vill hon ska komma hem o det stressar också.. o ibland måste hon stanna hemma för barnens skull.. Jag sa att jag är den första att stödja henne i hennes prioriteringar av barnen eftersom jag själv är uppväxt i en familj där mina föräldrar prioriterade arbetet, och det är ingen bra prioritering.. (Men jag vet,  tyvärr är en del tvungna till det.. ) Fast mina föräldrar prioriterade även andra saker lite fel.. eller rättare sagt på tok galet, men de kanske inte hade något annat val..

Nåväl, det slutade i alla fall med att jag kom hem redan kl 15.. jag sprang ifrån både mössan o mina nya röda fina handskar.. men det gör inget för jag har andra mössor o handskar hemma.. och jovisst, istället för mössa fick jag ett litet samvete som satte sig o knackade på axeln; HALLÅ DÄR, så dÄr kan du inte göra! Lämna dom där ensamma? Tänk om dom inte vEt vad som ska göras sista halvtimmen? Men jag tog sällskap av öronsnäckorna, ruskade på mig o :-pPpPpP åt samvetet.. Stick o far o flyg till långbortistan du, jag har stängt datorn o låst ute mig från jobbet o tänker ägna mig åt enbart mig själv från o med nU! För idag är jag självisk och egoistisk!

Tänkte lägga mig i soffan o vila en stund.. men soffan var full med tidningar, böcker, papper o annat så då var jag tvungen att rensa den.. o nu har jag snart rensat hela lägenheten.. ska bara diska det där glaset.. o den lilla koppen.. o så ska jag gå ut till soprummet med bara 1 tidning.. om jag har tur så råkar resten av disken, och resten av tidningarna, åka med på samma sväng..

Btw.. när jag kom hem låg det ett privatbrev i postboxen.. ett stort (A3) o långt brev med 1000 gånger Tack för nalletanken som bästa vännen E fick i somras.. men något är skumt.. hennes äldsta dotter går i 9:an.. hmm.. inte kan det vara såå länge sedan som jag var bäbbevakt åt henne.. Månntro jag ska planera in en dalaresa nu när jag inte har någon vovsa.. eftersom hon är superallergisk mot pälsdjur så har det inte blivit så många träffar de senaste åren.. men nu finns det ju inga hinder så kanske, kanske det är dags snart..

Fast nu ska jag ägna mig åt att diska enbart ett endaste glas, och kanske en liten kopp.. o bära ut bara en enda tidning..

Livet är allt bra underbart imellanåt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback