Tacksam..

.. för att jag änteligen kom iväg till däckverkstan i morse.. Var där en kvart efter 7 i morse o lite förvånad att det inte stod en endaste bil utanför.. o när jag kom in så fanns det inga människor där.. fast däckpöjkarna kom strax.. alltså o fråga om jag behövde hjälp.. Ja, tack, kan ni byta däck på min bil.. o det gjorde dom.. på en gång.. medans de arbetade satt ajg o drack kaffe o tittade genom rutan till verkstan.. en av killarna gick förbi med stora gummiklubban.. när allt var klart så frågade jag om fälgarna hade setat fast.. - Ja, litegrann sa han o skrattade.. Åh, så glad jag blev att jag åkte dit för jag har mnsann ingen stor gummiklubba hemma, bara en liten händig hammare o en sån hjälper inte det minsta mot fastnade fälgar..

Och alla var på jobbet idag.. kom på mig själv med att hinna andas.. o axlarna var inte alls lika spända som förra veckan.. men det kan också bero på att jag tagit stora själen till jobbet o sitter med den runt om mig.. o idag hängde jag upp filten för fönstret så kallraset är numera mycket mindre.. det är inte vackert med en blekgrönblaskig filt hängandes i fönstret men det gör mig inget huvudsaken den gör den nytta den ska.. 

Eftersom det var lite lugnt på jobbet hann jag läsa på lite om elprogrammet så snart är jag nog elektriker.. kom på att jag slösar rätt lite med el så årsavgiften är en rätt stor del av årskostnaden.. tog mod till mig o tecknade ett avtal i kväll så nu kommer jag tjäna närmare 1400kr.. Vet inte om det är det optimala men det gör inget.. valde till o med ett några ören dyrare alternativ med Miljömärkt el.. så jag tjänar nog inte lika mycket som kalkylen påstod.. men naturen, hoppas jag i alla fall, tjänar bra mycket mer..

En lite tråkig sak var ju att bilen är lite mer tråkig att köra nu.. när sommardäcken var på så kändes det när jag bromsade att ABS:n fungerade.. o det var så roligt att jag smygtränade när ingen såg mig.. tänk vilken underbar uppfinning dessa bromsar är som känner själv hur mycket det ska bromsas eller släppas.. men det betyder ju bara att vinterdäcken är ett bra mye säkrare sätt att åka bil på.. o till syvende o sist så föredrar jag det säkrare sättet.. o det finns nog teräcklit me tokdårar på vägen utan att jag blandar mig i dem.. =o)

Tog en tur efter jobbet o for förbi byaffärn en bit bort.. när jag stod i kön så kände jag att jag ville ha en trisslott.. för jag kan ju inget vinna utan att ens försöka.. tjejen före mig köpte också en trisslott men jag hade ju bestämt mig innan hon sa det.. hmm.. månntro jag har telepatiska förmågor o överförde mina tankarna till henne.. När vi stod o plockade i kassarna så sa hon leende att inte ville höra att tjejen bakom henne hade vunnit 15000 i 10 år.. Nej, jag lovar att vara tyst, sa jag, men jag kan vinka till dig från TV:studion.. *smil* O så fick vi vara med i en kundundersökning om hur länge vi jobbar på fredag för butiken var lite osäker på hur länge de skulle ha öppet.. vi var 3 st o en var helledig, en jobbar halva dagen o jag slutar 16,00.. Om de stänger den tiden de tänkt så hinner inte jag dit.. men det gör inget sa jag, för ni behöver också vara lediga ibland..

Bonde söker fru pratar för sig jälv med min TV i bakgrunden.. Visst skulle jag vilja hitta min egen gosigaste Nalle Phu.. men att ställa upp i televisionen får vara för mig.. för jag är helt övertygad om att jag, när jag blir pensionär, kommer att hitta kärleken som är menad för mig.. fast i o för sig.. det skulle ju lika gärna kunna hända i morgon i bussen.. eller i kökassan till kiosken.. Det gäller bara att hålla ögonen öppna.. hmm.. kanske skulle putsa glasögon litte.. fast dem använder jag ju bara när jag sitter vid datorn eller läser.. hmm.. månntro jag får ta med en bok på bussen o läsa lite.. med nyputsade glasögon..

I morgon väntar Världen på mig.. och som det känns just nu så kommer jag att möta den med ett leende..

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag som inte är så väldigt TV glad gjorde en kraftansträngning och tittade på "Bonde söker fru" ikväll. Tänkte att det kan nog vara roligt eftersom det är lite livet på landet. Men det var så himla tråkigt! Det är nog nåt fel på mig.

Postat av: Inga M

Jag som inte är så väldigt TV glad gjorde en kraftansträngning och tittade på "Bonde söker fru" ikväll. Tänkte att det kan nog vara roligt eftersom det är lite livet på landet. Men det var så himla tråkigt! Det är nog nåt fel på mig.

2006-11-01 @ 22:11:03
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga M

Asch, hur dumt blev det här nu då??
Jag har inte tryckt två gånger, fast ändå blev det så??!!

2006-11-01 @ 22:12:03
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Excessa

Inga.. Nej, det är inget fel på dig.. har själv haft problem med att besvara kommentarer.. verkar vara teknikens under som kinkar lite ikväll..
Saknar Animal planet som jag hade förut.. det var däremot mycket intressant att titta på..

2006-11-01 @ 22:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback