Världens bästa..

..tillfälle kom inte idag.. fast ska man gå o vänta på det så blir det inget gjort.. för bra tillfällen skapar man själv..Tyvärr gick det om intet eftersom jaget är en liten fegis när det väl kommer till kritan.. men leendena var många liksom ögonblickarna..hmm.. för att inte tala om spegelbilderna.. snablar.. Tillfällena fanns för flera gånger kom vi in på hundprat o min helg med lejonmadammerna, och han är ju också en hundfantast.. hmm.. 

Men jag kan inte annat än le och skratta för jag känner mig så himla glad.. för snart blir det liv i luckan.. o vi ska mysa o gosa ända till måndag morgon.. Från början visste L o jag inte riktigt hur vi skulle lösa måndagsmorgonproblemet för hon kommer med tåget vid 9-tiden o måste vara på ett möte en halvtimme efter.. Först sa jag att jag kunde ta morgonprommisen hem till henne o lämna hundarna.. sen kom L på att jag kunde lämna dem hos mig eftersom bussarna är mer oftgående hit.. sen kom jag på att om hon lämnar sin bil här så är det bara för henne att hämta den tillsammans med hundarna..o sen kom L på den bästa idéen..hon kommer hit med bil o hundar o på måndag morgon tar jag bilen ner på stan o då kan hon hämta bilen o ta en prommis med tjejerna innan mötet.. Vilken himla tur att vi är kompisar för tillsammans är unikt smarta..

Minglet var mycket nöjsamt.. bj och jag skulle gå först men vi blev lite sena.. hmm.. efter bara 5 minuter var det någon som kom in o tyckte vi skulle komma in o umgås..hmm.. Gott snacks var det som de gjort i ordning.. men eftersom det var lite svårt att gå omkring o äta samtidigt som jag höll både tallrik o glas i handen så hittade jag en skön stol att sitta i.. fick sällskap av 2 trevliga människor..o så kom flirtis.. flera gånger.. alltså, pratade med oss.. o än en gång kom hundar på tal.. sen råkade en stor tavla fara på sniskan rätt in i jagets huvud.. oooppsi.. visst gjorde det ont men det gick inte hål..
Hade jag varit snabbtänkt så hade jag ju svimmat o måsta återuppväckas med en kyss.. men ännu en gång gick tillfället ur handen.. o sen måsta jag gå o jobba lite en stund..tänkte jag skulle gå förbi när jag stängt datorn men då var det mörkt överallt.. hmm.. Jag erkänner att jag ofta är smart men för det mesta är det en långsam smarthet som kommer några timmar efter.. men det var väl meningen att det skulle bli så.. för jag tror att saker händer när det är meningen att de ska hända.. Hur som helst, jag har en plan! som Sickan säger.. om den utförs och går i lås eller inte är en helt annan historia..men planera kan jag..
o för sjuttsingen, idag kan väl vem som helst fråga en trevlig männska om den vill följa med på en prommis.. o på hitta.se har jag redan hittat.. o telefoner är väl till för kommunikation.. Lite tråkigt är det att det regnar o blir isigt men de är duktiga på att sanda här ikring.. och i trevligt sällskap spelar vädret inte så stor roll för..o jag måste ju promenera med lejontjejerna..

Btw.. jaget var leende vacker nya halsbandet.. och många beundrade det.. Tusen Tack Gisan :-)
När L kommer ska jag fråga om hon kan knäppa mig.. har försökt med min mobilkamera men det blir inga bra bilder..

Idag har det blivit många leende ögonblick.. bilder att bevara i minnet..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Ofta blir man väldigt smart en stund efter att man skulle varit det. Men det löser sig ska du se... och modet hittar du också. Och med lejondamernas hjälp så kan du lösa en hel del. De hjälper dig nog så gärna.

Postat av: Excessa

Nina.. Åh, så skönt att jag inte är ensam om denna långsamma smarthet.. resten ger sig nog så småningom.. om det nu är meningen att det ska ge sig.. Absolut, jag har alla tänkbara verktyg jag behäver.. det gäller bara att våga.. men vågar man inget så försvinner chansen till vinst.. hmm.. får nog ta en liten fundilerare på detta.. eller kasta mig ut utan fallskärm.. Som det känns nu så får nog höjdrädslan lov att ta ett steg tillbaka..

2006-11-17 @ 23:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback