Hjälplös..

.. sitter jag i soffan o ser katastrofer flimra förbi på nyheterna..
och text-TV:ns ord anfaller mig

Katastrofer, översvämningar, stormar, orkaner
människor som dör

Men de som blir kvar då

Människor
som blir slagna, ibland misshandlas
till
psykisk katastrof

Kaos!


Tack o lov för
uppfinnaren som
 Alexander Graham Bell

eller ska jag tacka
Antonio Santi Giuseppe Meucci

För mig spelar det ingen roll men för barnen som behöver en röst och tröst, kanske hjälp, så är jag glad uppfinningen uppfanns.. och att BRIS har sin hjälptelefon..

Farsan Baloo är en störtskön människa.. gillar hans initiativ med Solidaritetsbloggen..

Jag kan inte rädda Världen.. men jag kan dra mitt lilla halmstrå till stacken.. och det har jag gjort!

Kommentarer
Postat av: Inga M

BRIS hjälptelefon är en livlina för många barn som far illa och verksamheten förtjänar allt stöd!

Vi har precis genomfört skoljoggen på min skola och samlat in en slant till BRIS. Det känns bra.

Postat av: Excessa

Inga.. Du har så rätt!
Åh, ni har förenat nytta med nöje.. både rörelseenergi och känslan av att göra gått för någon annan får de flesta att må bra.. Gott!

2006-10-06 @ 18:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback