Tiden går..

.., faktikst, fortare om man, Jag, kommer i säng i god tid på kvällen.. för när jag vaknar så känner jag mig bra mycket mer positiv än när jag ignorerat kudden längtan efter mig.. o så har jag mer energi till att bemota jobbiga, o då pratar jag VÄLdigt jobbiga kunder.. såna som ringar kvart innan 1000 o vill vi ska trolla fram ett 2-timmarsjobb 1000-1200.. Och det första de säger är;  -Jag behöver.. Då får jag lust att säga; - Jaha, och jag behöver ha den beställningen 2 dagar innan för att kunna göra ett bra jobb.. Men det säger jag ju inte.. men jag blir lite kort i svaret för jag kan inte prata bort 3 minuter av den tid jag har till förfogande för att trolla med knäna..

Mitt i kaoset fick jag ett samtal från en kvinna jag brukar ringa.. tog mig tid att lyssna på henne.. för utan dem jag ringer till har jag inget jobb, oavsett hur många som ringer mig.. hon hade några frågor och jag gjorde mitt bästa för att förklara.. sen frågade jag om jag fick fråga henne en sak.. det fick jag inte för hon var inte klar.. när hon fortsatte sa hon att hon blev glad när jag ringer.. hon sa att mina samtal o hur jag låter ger henne energi för jag låter så positiv och glad.. - Tack, säger jag, jag försöker vara så positiv som jag kan.. - Nej, jag tror inte att du försöker för det hörs att Du ÄR så, glad och positiv och att du bryr dig om! Jag kunde inte annat än säga; Tack! Men att jag låter som jag gör beror även på Dig!

Bemötande! Så viktigt för det fungerar inte när en kräver och kväver.. det är en tvåvägskommunikation.. ibland är det någon annan som lyfter.. ibland lyfter jag.. Det spelar inte så stor roll vilken som gör vad.. lyfter eller blir lyft.. om vi båda känner att vi har förtroendet för varandra.. respekterar varandra för dem vi är..

Den kvinnans samtal uppvägde en hel veckas VÄLdigt jobbiga kunder!

När det blir jobbigt o stressigt o dagen tar kaotiska vändningar som man inte ens kunnat drömma om.. då är det lätt att bli snäsig o vresig.. i alla fall för Jaget.. men en liten positivt komplimang kan rädda dagen för någon.. I morgon ska jag tala om för andra de positiva känslor jag får när jag ser eller träffar dem!

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Så härligt - och så rätt du har! Det är de där små, små positiva sakerna vi säger till varandra, som gör att dagen lyfter...

Det låter verkligen som om du är riktigt bra på det du gör, måste jag säga. Vilket inte innebär att det skulle vara något konstigt med att du blir riktigt trött av det, också...

Postat av: Excessa

VS.. mm.. låt det positiva få mer plats i livet.. Tack! Men det finns trots allt en droppe som får tunnan att rinna över ibland.. de dagarna är jag väldigt glad att jag "bara" anställd o inte egen företagare.. :-)

2006-10-06 @ 18:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback