Inta alls klar..

.. med morgondagens jobb när vi gick hem.. men eftersom högstechefen sagt att vi inte ska jobba över, o närmstechefen har inte sagt något annat, så får vi ta resten i morgon när vi öppnar butiken.. så morgondagen kommer förmodligen att bli lika katastrofal som gårdagen och dagen.. En liten omorganisation pågår också på jobbet och vägen dit är en anings förvirrad, i alla fall för mig.. att få halvklara besked är inte speciellt bra.. månntro de tror att vi är tankeläsare.. i slutändan blir det nog bra o tills vi vet mer kan vi inte göra annat än jobba på som vanligt..  *huua mig* känner mig som värsta gnällspiken..

Började misstänka att
NIX-telefon inte fungerar efter flytt men när jag kollade på deras hemsida så ska den göra det om man har samma telenr.. o det har jag.. ett o samma nr har ringt dagtid o det nr:et går till ett call-företag som jobbar åt andra företag.. hittade företaget på DM-nämndens hemsida.. hmm... lite skumt att de bara ringer dagtid..

Upptäckte nyss att min mus är en liten rolig mus.. om jag trycker ner rollern så får jag en ring med en uppåtpil och en nedåtpil där jag gjorde trycket.. om jag då parkerar musen strax ovanför den ringen så åker sidan upp alldiles av sig själv.. o tvärsom när jag ställer musen strax nedanför.. ju längre ovan- nedanför ju fortare åker sidan upp/ner.. Ibland behövs det inte mycket för att roa jaget.. imellanåt är Livet allt bra underbart.. =o)

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Jag blir galen på alla som ringer och tjötar om "köp si och köp så" under dagtid.

Telefonen ringer sig glödande och jag bryr mig numera inte om att ens svara.

Husse vill inte vara med i NIX och jag vill... så då får Husse allt svara i sin telefon. Inte jag.

Postat av: Excessa

Nina.. jag förstår helt din galenhet.. o absolut att husse ska svara själv eftersom det är han som vill ha dessa samtal.. och vidarekoppla till hussejobbet när han är där..

Men du.. om du mot förmodan råkar få en sån där i örat, motfråga om vilka gardiner och färg den har.. eller om hur man botar en ko med trumsjuka till exempel..

2006-09-05 @ 20:05:18
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Inga M

Ska Ni omorganiseras? Stackars Er! Det är hemskt! Jag går nästan under varje gång vi håller på med det på mitt jobb.

2006-09-06 @ 05:52:20
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Excessa

Inga.. Ja, förändringar är jobbiga innan de nya rutinerna fastnat.. men i slutändan så kommer det att underlätta vårt kontors jobb.. Hoppas jag i alla fall..

2006-09-06 @ 19:17:04
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback