Just Nu..

.. i detta Nu.. önskar jag mig sitta i en konsertsal.. få bäras med av instrumentens toner långt bort.. att för en stund leva med musiken i öronen.. en musik utan ord.. för jag vill bara bli uppfylld av tonernas känslor..

Fast just nu har de ingen konsert på
Norrlandsoperan.. men på måndag ska jag gå till biljettkassan o fråga om det finns en enstaka plats till mig.. Slatta – Traditionsmusik från Västerbotten..

När jag tittar runt på Norrlandsoperan så längtar jag efter än mer.. Fyra händer- en flygel.. en konsert vars innehåll präglas av firandet av Mozarts 250-årsdag...

Jag rör mig på okända vatten.. o har väldigt liten koll på denna musik och de som delar med sig.. Men jag längtar efter toner som uppfyller mig.. så på måndag hoppas jag att jag kommer ihåg att stanna till vid biljettkassan på Norrlandsoperan.. 

Annars får jag köpa värsta värstingmusikanläggningen o dela med mig till mina grannarna, och kvarteretsgrannar, fiol- och pianotoner.. 

Har jag blitt gammal.. eller bara upptäckt nya upplevelser.. Om detta må de visa tvista..

Kommentarer
Postat av: cleopethra

Skickar en vibb så du kommer ihåg att köpa biljett! VIBB! Du behöver den där konserten.

Postat av: Excessa

cleopethra.. Välkommen och Tack för din VIBB.. Öron- ögongodis är viktigt att ta vara på så jag ska också påminna mig själv på måndag :-)

2006-09-09 @ 23:28:01
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Lena

låter som en god idé och jag hoppas nu att du har stanna vid biljettkassan...
kommer hem med en biljett som kan ge dig energier...

2006-09-11 @ 12:41:31
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: johannapannan

Jag var en gång på Norrlandsoperan och såg Popeijas Kröning. Vi stod i garderoben och fick då se föreställningen. LIte kul extrajobb det där.

2006-09-11 @ 19:57:39
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Excessa

Lena.. Fick lov o fuska lite med nätet.. men en biljett har jag! :-)

johannapanna.. Ah, kul extrajobb.. kanske skulle testa det :-)

2006-09-11 @ 20:54:13
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback