Mycket intensiv..

.. och givande, helg i Saltsjöbaden.. möten och diskussioner med kollegor från de andra kontoren.. människor jag pratat, eller msn:at, med utan att veta hur de ser ut.. Spännande att änteligen få möta dem.. Vi hade inte alla gånger samma åsikt om hur saker o ting ska vara men allt behöver inte vara likadant på alla kontor.. Egentligen tror jag att vi skulle behöva liknande träffar ett par gånger om året men sånt kostar ju.. o vi behövde inte betala en endaste krona själva.. Nä, nu luras jag.. på lördagens morgonflyg köpte jag ju lilla frukosten för 40 kr och på hemflyget igår så vart jag så snabla sugen på kaffe o varm kanelbulle att jag inte kunde hindra mig från att ta en sån.. Nä, jag tog inte, betalde snällt 30 kr.. samtidigt fick jag lära mig trolla.. satt längst fram i planet o där fanns det inga bord.. men det fanns ett ini mitt vänstra armstöd..

Hade tänkt krypa ner till kudden tidigt igårkväll men råkade börja se Beck.. o kunde inte sluta se förrns den var slut.. så dagens trötthet skyller jag på TV4.. för hade inte de visat den filmen så hade jag somnat tidigt o vaknat pigg o alert.. hmm.. kom just på att ikväll är det Prison break kl 21:00.. o jag har ingen video/dvd som kan spela in åt mig.. månntro om jag kan hoppa över ett avsnitt.. eller missar jag något livsviktigt om jag gör det..

Missade däremot inte att ta med mig bilen i morse.. det var rätt nödvändigt eftersom den behövde eskort till bilprovningen.. Det är nervöst att åka till bilprovningen.. tänk om jag åker ikring med ett livsfarlig fordon.. *huuua mig* Tänk bara på vad som skulle kunna hända om ett styrstag är på väg att rasa isär.. eller om bromsarna sjunger på sista versen.. mm mm mm
Jag är inte rädd för vad som skulle kunna tänkas hända med mig, men tänk om någon annan blir drabbad på grund av min okunskap.. Hemsk tanke!

Han som tog hand om min bil såg ut som en snäll o rar farfar.. nästan genast jag klev ur bilen frågade han om jag ville ha kaffe.. så då var han ju snäll i alla fall..  -Ja, tack sa jag.. sen satt vi o småpratade en kvart o så fick jag bilens protokoll.. Nää, nu luras jag lite.. han kontrollerade bilen medans jag gick efter som ett nyfiket barnbarn med tusen frågor.. o han tog sig tid att svara så gott han kunde..  lite förmaningar fick jag också.. innan nästa besiktning så måste jag byta framrutan.. Jo, jag vet, sa jag.. den är lite repig o ett stenskott där.. Men han lovade att när jag bytt framruta så kommer jag att se jättebra ut..

I kväll klockan 18:00 började ett företag renovera spillvattenledningen i mitt o grannarnas hus.. vi har fått lite dubbla budskap.. ett säger att vi ska undvika stora utsläpp av avloppsvatten.. och ett annat att vi inte får släppa ut något spillvatten över huvud taget.. eller är det jag som inte fattar.. Det står dock inte att vi inte får använda toaletten och det är jag glad för.. för att hålla sig från 18 ikväll till imorgon vid midnatt hade varit lite besvärligt.. till o med om jag räknar bort tiden jag är på jobbet..

I torsdags frågade jag min line dance-kompis om virus o sånt för hon jobbar med datororer hela dagarna o har mycket mer koll än jag.. fick en länk idag o har installerat o uppdaterat.. o helt plötsligt så seeegar det inte när jag loggar in o skriver i bloggen..
Det är inte farligt att fråga! o det finns inga dumma frågor!
Ställer jag en fråga och får ett dumt, överlägset svar så är det inte mig det är fel på.. den som svarar kanske inte heller vet svaret o försöker skyla över sin okunskap.. eller också kanske den människan just då är stressad och på en annan planet.. Ja, det finns många orsaker till dumma svar, men det har nog inget att göra med själva frågeställaren.. förmodligen så är vi bara olika som människor och tack o lov för det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback