När nu-kaos..

.. brottats ner o blir liggandes på rygg bara genom att vi blänger på det.. så kliver kommikapp-kaos in genom dörren.. Vi visste det, bästa jobbkompisen och jag, att det skulle komma.. men varför ska det komma i sista minuten.. *SUCK* För en halvtimme sen ringde chefen o sa att hon fått klartecken till att vi jobbar över i morgon.. En Stund! hahaha.. så vi ska altså göra 1 veckas jobb på en stund! Efter att ha haft nu-kaos på besök i minst 1 månad så ska vi mota kommaikapp-kaos i dörrn i morgon på en liten stund.. Jag kan inte annat än skratta eftersom det inte hjälper det minsta att gråta.. Lovade att jag kan stanna en stund efter ordinarie jobbtid.. men en stund är ju relativ så jag vet inte om vi menade samma sak..
Framförhållningen är, som jag tycker det, rätt kortsiktig.. Men som sagt.. allt är relativt.. =o)

På torsdag kan jag i alla fall inte stanna över eftersom line dance-kursen börjar kl 18:00..
Och på fredag kväll får jag 2 vakthundar så då är bara tanken på överstannande uteslutet.. o helgen kommer att tillbringas sällskapandes med dessa lejontjejer..

I går började de renovera massa avloppsledningarna utanför huset o de ska hålla på till midnatt i natt.. visst dundrar det litegrann men jag kommer nog att somna ovaggad även ikväll..
Egentligen är det rätt skönt att vara så här trött.. i alla fall när lägdags närmar sig.. o just nu känns den tidpunkten mycket nära förestående..

En kopp te och en tunnbrödmacka med västerbottensost är dock mycket intressantare än kudden just nu.. i alla fall en stund..

Må allt gå din väg i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback