Spegelklart..

060916_165555

Lyfte mig i nacken idag.. o tog itu med lite köksarbete.. något som jag inte är speciellt glad i.. men idag gick det lätt.. rätt vad det var började jag funderilera på porslinet.. Den blommiga kastrullen har följ mig ända sen jag flyttade till mig själv första gången.. 1981 med nytryckt körkort i handen.. ett litet uthyrningsrum i Kvarnsveden, med sittbadkar och diskbänk med fristående platta bakom ett par skåpdörrar.. koppar o fat som Lars o jag köpte när vi flyttade ihop i en nybyggd 1,5:a i Bysjön.. därifrån är också perkulatorn.. den oranga matlådan.. från början hade jag 2, men en använde jag när jag trodde vovsan hade urinvägsinfektion.. som sen visade sig vara livmoderinflammation..


Lyssnade på Ola Magnell
Lyckans länder..

Vila vingen
Blås där den ömmar
Nu när ingen
Stör dina drömmar

Vind i västan
Långt från din kära
Älska nästan
Den du har nära

Flyg en liten bit i sänder
Du är du vad som än händer
En och annan motvind vänder
På din väg mot lyckans länder

Lång, lång väntan
Sol i din tårflod
Ler mot gläntan
Svalkar ditt svårmod

Vila vingen
Blås där den ömmar
Nu när ingen
Stör dina drömmar

Flyg en liten bit i sänder
Du är du vad som än händer
En och annan motvind vänder
På din väg mot lyckans länder

Ord & musik: Ola Magnell

Ja, jag kan bara ta en bit i taget.. och oavsett vad andra tänker.. så är jag Jag! Just idag känns det Mycket bra!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vilken fin text! Köksarbete är väl inte det roligaste..men när det är klart känns det härligt.
Nu ska jag gå och baka en äppelkaka...det var meningen igår men då bidde det inget!
Ha en skön dag, kram

Postat av: Excessa

Ninni.. Ja, Ola har sina guldkorn! Lycka till med äppelkakan.. en av höstens guldkorn..
Tack och ha det godis du med, Kram

2006-09-17 @ 19:07:32
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback