Tankeställare!

För någon dag sen hörde jag en liten debatt om musik, film och fildelning.. den som försvarade fildelning (själv fattar jag Nada! av detta!) försvarade sig och tyckte att det var fel att göra 1,5 miljon (?) svenskar till lagbrytare.. En annan man var där och försvarade lagen för han vill inte att hans konst delas bland andra utan att att han får betalt för detta.. oavsett vem han är så har även han räkningar att betala.. hyra, el, telefon, mat osv osv osv.. o vilken människa har inte räkningar..

Jag fundilerade lite o tyckte det kändes fel att ändra en lag på grund av att det var så många som, just nu, är lagbrytare.. tänkte.. om tillräckligt många människor slår ner folk och okända på gatorna så blir de tillräckligt många för att förändra lagen så att den tillåter nedslagningar.. Ja, jag vet det är lite extremt, men jag la morden på hyllan..

När jag var mitt i intervjun så var min känsla mest för mannen som ville ha betalt för vad han gör.. är det så konstigt.. en inkomst vill väl alla ha.. fast jag tror det numer heter utkomst.. har inte förstått vad som..

Själv ska jag gå o dra nåt mörkt över huvudet.. Jag försvarar inte de som tar hem musik, film eller vad det är, gratis o otillåtet, via nätet.. Men jag vill ha Gratis säkerhet.. som om sånt poppar upp i någons huvud o den gör det bara för att det är kul..

hmm.. dax för jaget att gömma sig under kudden, täcket, lakanen, madrassen och säng (letar lucka i golvet att sjunka ner genom.. ).. o inte komma fram förrn vintern glittrar som vackrast på februarisolens snöskare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback