Flaggorna..

.. snett över vägen blåste ner i i helgen så nu har jag ingen koll alls på blåsten.. i och för sig gör inte det så mycket för jag märker ju hur det ligger till när jag går ut.. När jag gick ut i morse så vart jag nästan nerlagd, man kan också säga jag vart fångad av en stormvind.. fast den var rätt lindrig i alla fall när jag hade den i ryggen.. Jag är i alla fall glad att jag tog bussen istället för cykeln.. o så bussade jag hela vägen hem för jag tänkte jag skulle åka iväg o köpa såpbubblor eftersom det kändes som att jag behövde/behöver lite distraktion från vardagen.. Gasade iväg till en närliggande (?) kvalitetsmarknad (??) o började leta efter en effileringssax. Hittade dock ingen bland alla andra saxar så då började jag spana efter en ny trimmer.. Hittade en mängd märken men ingen som var röd så jag fick lov att nöja mig med en blå.. men det var en härlig blå färg, typ om man tänker sig ett riktigt blått hav.. o när jag vände mig om så fanns det effileringssaxar bakom ryggen på mig.. Precis vad jag längtat efter i måånga år..

Eftersom jag inte tänkt frisera mig ikväll så läste jag lite i bruksanvisningen.. det var en väldigt enkelspårig anvisning för det stod en massa tips om när man klipper någon annan, men inga tips alls till den som klipper sig själv.. hmm.. Kan man kalla det diskriminering eller är jag bara så ovanligt unik som friserar mig själv..

När jag läser de sista raderna så blir jag lite skraj.. På grund av det fortlöpande utvecklingsarbetet både vad gäller funktion och design av våra produkter, förbehåller vi oss rätten att ändra produkten utan föregående meddelande. Ehhum.. menar de att de kan komma hem till mig o måla/bygga om min trimmer när som helst, kanske till o med mitt i natten.. ääh, de jobbar nog bara dagtid.. hmm.. måsta jag lämna dörrn olåst eller kan de månntro gå genom låsta dörrar.. *fundilerar*

Utrikiska herrfotbollsmatcher kan de minsann visa både helger o kvällar, åtminstonde på de kanaler jag har.. Damfotbollspremiären har de däremot totalt glömt bort.. Har zappat igenom alla mina kanaler men den enda sport jag hittade var golf o det var liksom inte alls det jag ville ha.. Inget ont om golf för de får nog rätt mycket motion när de springer runt på banor både här o där.. och visst kan jag njuta av en god golfmatch, ca 5 minuter sen somnar jag.. o sova är skönt..

Effileringssaxen fungerar i alla fall när jag testade lite på luggen.. Men jösses, jag var tvungen att säga till mig själv det jag brukar säga till proffsiga frisörer; He ä ba å klipp, för jag har aaaningens tjock kalufs..

Qbik -UIK 0 - 1 efter en halvlek.. hmm.. har inte mina flickor vaknat än.. eller också är de bara lite ovana vid klimatet

KrashBomBang.. datorn klarade inte av både mitt skrivande och sportradion.. KrashBomBang.. Svartstillestånd.. Tydligen så hjälpte det även mina töser för efter pausvila så de började röra på sina muskulösa ben o kickade iväg bollen så slutresultatet blev 0-4 till bortalaget.. Ibland kräver temperaturförändringen en liten stund för att anpassa sig till det normala..  Själv var jag, efter gårdagens cykelnedkylning, fortfarande hurrvig när jag vaknade i morse.. Oj, vad jag önskar mig ett badkar vissa dagar för i ett sånt kan man bli väldigt uppvärmd.. till o med när man badar alldiles själv..

Luftade mitt problem med bröllopskläder med jobbkompisarna idag.. C sa att jag absolut inte skulle gå ut o fixa dress nU.. - För med allt ditt promenerande kommer den att vara på tok för stor om 2 månader.. Alternativet hon föreslog var att köpa en för liten bröllopsklänning för då måsta jag fortsätta att promenera.. Mnjaa, det måste inte nödvändigtvis vara en klänning jag har på mig, och jag Måste inte promenera, jag gör det bara för att jag vill! Och så är det skönt att benen får röra på sig, för dom har länge tjatat på mig o deras tjat blir långtråkigt i längden, eller bredden..


Två ting
är verkligt viktiga i livet: en skön säng
och ett par bra skor. När man inte är i
den ena är man i de andra.
?


Skorna får vila till i morgon för nu vill jag enas med mina gosedjur och skönaste kudden..

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Kom in och gissa!
http://junitjej.blogg.se/1176321562_gissa_p.html

Postat av: Lena

gillar dina slutrader om de två tingen...kloka du...

2007-04-12 @ 00:47:12
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Excessa

Junitjej.. Tack för inbjudan!

Lena.. Tack..

2007-04-12 @ 22:14:11
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback