Fredagens..

.. kvällspromenad var underbar med kall nordlig vind, eller rättare sagt nästanstorm.. Waow, det kändes som höstväder och det var rena rama njutningen att vara ute! Ja, jag är lite tvärsom och gillar höst o vinter bäst. Visst gillar jag även vår och sommar, speciellt när temperaturen håller sig under +10 grader..
Jag vet inte hur många gånger jag fått urdumma och nedlåtande kommentarer och blivit dumförklarad när jag sagt att +20 grader är alldeles för varmt för mig för värmen gör mig trött, svettig, illamående och det känns som att hjärnan kokar.. Ork till att göra något, Nej, det finns inte..

På vintern är det många som klagar på att det är kallt. Jag förstår det, att de tycker att det är kallt. Speciellt som de inte har mössa på sig när de är utomhus o det är minusgrader. Likaså förstår jag att det känns kallt när de inte har vare sig långkallingar eller termo/täckbyxor..

När någon klagar på att det är kallt så brukar jag fråga om den använder mössa o extrabyxor, antingen innanför eller utanpå sina vanliga byxor.. Gissa hur många som svarar nej på båda frågorna..

På vintern kan man klä på sig mer eller mindre för att slippa frysa.. på sommaren är det däremot aningens svårare att reglera kroppstemperaturen när det börjar bli för varmt..

Tack o lov att det finns flera årstider som gör att det blir variation på vädret.. för utan det ena blev det andra långtråkigt..

Kommentarer
Postat av: flasknosen

Håller helt med dig om hösten och vintern. Har alltid känt mig lite udda kring det.
Man kan, precis som du säger, ta på sig kläder men inte ta av sig huden. I varje fall gör det nog nedrans ont att ens försöka...

Skulle aldrig klara av att leva i ett land utan årstidernas växlingar, trots att pollena stänger mig inne stora delar av våren och försommaren. Som du säger ovan, tur att det växlar!

Postat av: Excessa

flasknosen.. Härligt, då kan vi vara udda tillsammans. Drömmer om ac i lägenheten, o på cykeln, jag.. men eftersom det snart är riktig höst igen så låter jag värmedyrkarna få nån månad soligt.. känner mig lite snäll i dag..

2007-04-23 @ 20:06:13
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback