Larmklockan..

.. hann inte starta i morse för jag vaknade med ett ryck och insikten att jag knappast hinner både hämta nya mobilen, få 30 minuters massage och äta mat under lunchtimmen.. o inte skulle det gå att åka dit innan jobbet eftersom ajg måsta skriva ut ordern o jag har ingen skrivare hemma.. för den delen så var det inte heller öppet förrns 10,00, o eftersom de stänger 17,00 så kunde jag inte åka efter jobbet..  Äschan då, bestämde mig för att åka på arbetstid. De andra brukar ju gå o klippa sig på arbetstid så varför skulle inte jag få hämta en liten röd mobil..

Många akutjobb idag men eftersom måndagen har väldigt få jobb bokade så gick det ändå bra.. Fick nobben på ett par storjobb men fixade ändå dem till slut..
Kanske var jag o bästa jobbkompis lite elaka när vi lämnade ett stort jobb utan att ens tänka på det.. nä, nu ljuger jag, vi tänkte väldigt mycket på det men eftersom andra bästa jobbkompis i går sa till kunden att h*n skulle ta hand om det, så tänkte vi att då får h*n ta hand om det! Ingenting hände.. ingenting hände.. ingenting hände.. 16,55 hände det saker, men det hände bara med förstadagen för andradagen kunde inte ringaren ta så den är kvar till en annan dag.. och en annandag kommer på måndag men då är jag LEDIG!  *L*

Frågan är ju om vi har gjort tokigt när vi lärt upp eller om jobbet bara är sÅ fel för h*n. En fråga som är väl värd att tänka på till nästa gång det kommer en ny bästejobbare.  För det är inte alls bra om någon känner sig överkörd och klappad på huvudet. Det är inte heller bra att ta ifrån nya den chans de ändå får i och med att de även tar emot storjobb genom att aldrig låta dem få försöka och lyckas.. Ja, frågorna är i alla fall många och svaren är förmodligen i trippeluppsättning eftersom vi varit 3 som jobbat ett bra tag.. På onsdag är vi också 3 men en är lite mer ny.. hoppas och önskar att h*n ska trivas med jobbet och att vi gammjobbare kan tillåta växande för h*n..

Jösses vad snygg nya telfonen är.. o jättelätt att använda.. det var inga problem alls att hitta menyer o inställningar o annat onödigt men att skriva ett sms är ju rena rama grekiskan o grekiska kan jag inte alls.. men kanske kanske kan jag lära mig.. Kameran fungerar i alla fall.. Men jag är lite konfunderad över en sak som försäljaren på teknikprylmagasinet sa igår; En VGA-kamera är ju egentligen ingen bra kamera. Eller rättare sagt den fungerar väl okej till vardags men bilderna blir bara sisådär.. hmm.. Allt är relativt! Bilderna blir i alla fall bra mye bättre än med min gamla mobilkamera :-)

Kände av mensvärk i eftermiddag men motade den i grind med värkbrustabletter och jag hoppas den håll sig långt bortistan för strax innan jag skulle gå hem i em så ringde en telefon.. eftersom jag inte kände igen signalen så svarade jag inte för jag trodde att det var en bästa jobbkompis mobil för h*n sa; Det Ringer!  Inte så konstigt jag inte kände igen signalen för den var ju från min nya röda fina mobil.. hehe.. Det var den jag ringt i går som ringde mig o sa att jag gärna får jobba i morgon.. Ringde tillbaka o jag var väldigt välkommen imorgon klockan 12,00.. H*n tyckte jag var gullig som stängt på morgondagen.. Så nu jobbar jag i morgon o får in ett par extrakronor och ändå är jag helledig i 3 dagar.. Underbart!

Lyckades ladda hem inställningar så jag kan skicka bilder.. Aningens korning bild (jag är ju inte pms-kinkig idag ;) men den kom i alla fall fram så jag Måsta nog tillstå att jaget är liite dutti ibland ;-) Okej, skyller på att ljuset inte var det bästa o så är jag ju, faktikat, bara nybörjare på den här kameramobilen..
Vi pratade lite om mobilmärken o nya mobiler på jobbet.. Väldigt många som byter mobil byter till en i samma märke. Ofta beroende på att de vant sig vid den menyn och det tillhandagångssättet som ofta hålls kvar modell efter modell.. Det enda krav som jaget hade satt upp var ju att den skulle vara röd och det blev den. Märket var ovidkommande. Jagets resonemang var att har hon en gång kunnat lära sig hantera en mobil så ska det väl inte vara så snabla svårt att lära sig en ny modell? Efter att jaget visat upp mobilen för både villiga o ovilliga så sa en fikakompis att köper man något helt okänt så finns viljan till att upptäcka och lära sig nya saker. 
mmm.. och i viljan finns livslusten och begränsningarna flyttas en bit längre bort..

Trots veckan extrema akuta jobbansamligdagar o inre frågor som rumlat runt huruvida vi/jag missat något i inlärning så känns jag ändå väldigt lugn och positiv... skumt.. Kan det ha att göra med att det känns som att flirten är på väg att återupptas.. hmm.. små små nyanser i blickarna.. en tiondels sekund.. aningens aningens elektricitet och en snabla massa rädsla.. Men, är det verklighet eller bara fantasier i jagets hjärtetrakt.. hmm..
Verklighet är i alla fall att när *fösaihopmänniskan* är frånvarande så blir vi mer närvarande.. Men det är väl inte så konstigt? Om man är en liten trettonåring så vill man ju inte att en gammal tant, hur väl hon än menar, kommer o föser ihop en med värstaste och hemskaste okända killen.. Nä tack, gamla tanter ska hålla sig på sin kant o låta bli o försöka lägga sig i för unga tanter klarar sig faktiskt rätt bra själva..

Ja just det.. min dator var på tok för kort i rocken för förra layouten.. Ja, halva bloggsidan fick inte plats så jag bytte.. Förhoppningsis får hela sidan plats i denna annars byter jag igen.. Btw.. Ombyte förnöjer och inget liv är statiskt.. inbillar jag mig i alla fall..

Kommentarer
Postat av: Inga M

Oj då, kan man klippa sig på arbetstid på Ditt jobb. Va lyxigt, men kanske inte helt fel. Grattis till ny mobil! Jag går länge o gruvar mig inför varje mobilbyte eftersom det tar så lång tid för teknik-panik-mig att lära mig en ny. Jag blir alldeles svettig och panikslagen. Finner ingen som helst stimulans i att stå inför nya teknikproblem så som jag kan göra inför nya pedagogiska problem.

Postat av: Nina på Johangården

Ny mobil är kul!

Jag bytte i oktober förra året och får nog dras med den jag har ett tag till. Men det går bra det med!

2007-04-28 @ 16:31:53
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Inga.. Att klippa sig (eller annat) på arbetstid kan vara både ock.. Vi har ju telefonlinjer som SKA vara bemannade under en viss tid. När en del alltid måste göra frisörbesök o annat under arbetstid får ju de som är kvar arbeta mer... Ursäkten att de måste göra det på arbetstid är att barn och sambo inte ska bli lidande av att h*n inte kommer hem i vanlig tid.. Uppriktigt sagt börjar jag bli lite less på det, men kanske det blir förändringar när vi flyttar i början på juni.
Själv blir jag smått svettig när det handlar om undervisning och pedagogik.. Vilken himla tur vi är olika! :-)

Nina.. Oktober förra året.. hmm.. ett ahlvår om jag inte räknar fel.. tjaa, då är den ju snart gammal och utbytbar.. Men det är absolut inget fel på en gammal mobil huvudsaken den fungerar o batteriet inte blivit utnött o måsta laddas ett par gånger om dagen, för det är ju så att ju oftare man måste ladda mobilbatteriet desto tröttare blir en själv.. o jag var jättetrött när jag använde min gamla mobil..

2007-04-28 @ 20:40:37
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Lena

och i viljan finns livslusten och begränsningarna flyttas en bit längre bort..
du ...så gott att läsa!
helt rätt!
Ditt förhållningssätt L kommer göra att du möter så mycket positivt, det är jag helt övertygad om...ut och le möt dina medmänniskor för de behöver en sådan som just dig!
Önskar dig en bra helg pms tilltrots....kramelikram

2007-04-29 @ 22:32:55
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Excessa

Lena.. Tack, Dina ord värmer ända ner i magen..
Önskar Dig och de dina en skön helg.. kraamsar tbx..

2007-04-30 @ 14:12:56
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback