Njuter..

.. av att det blir ljusare.. fast i morse tyckte jag att det var på tok för ljust i min lilla sängalkov.. hmm.. det är ju ändå mörkt där jämfört med förra årets sängpalats..

Glömde kolla temperaturen innan jag cyklade till jobbet o frös som en liten oklädd bäbbe när jag kom fram för det var minusgrader och jag hade inga långkallingar på mig.. Men tack o lov så hade jag fortfarande kvar en storsjal som jag kunde bädda om mina ben så de, Jag, värmdes upp..

Upptäckte att jag omedvetet går o drar upp jeansen jag köpte för ett par veckor sedan.. snabla dåligt tyg det måste vara i dem som börjar töja sig så mycket.. hmm.. ska jag åka tillbaka o klaga månntro, för ett par jeans ska väl hålla formen mer än ett par veckor.. eller..

Vilken himmelens tur att jag for iväg o träffade lejonmadammerna i går för annars hade jag nog klagat på ännu mer i dag.. Gammelmadammen är opererad och hon var inte riktigt lika pussglad som hon brukar vara.. eller också beror det på att det är länge sedan vi träffades att hon glömt mig.. men rumpen hennes hittade genast stödet mot mina ben o lockade på att jag skulle klia henne litegrann på ryggen så litegrann kommer hon nog ihåg mig.. När hon la sig så påminde hon väldigt mycket om vovsan i det ljud hon gav ifrån sig..
Lillmadammen var väldigt pratig och pussig.. flera gånger försökte hon äta upp min näsa, eller i alla fall stoppa in tungan i den.. vicken himla otur att den inte fick plats.. Madammmatten är lite konstig för jag fick en näve godis och lillmadammens koppel.. eehum.. Aahaaa, dom hade inte fått nå middag så jag skulle hjälpa henne mata dem.. Lätt gjort! Fast jag försökte se mina inre bilder av hur jag o lillmadammen gjorde perfekta (!) lydnadspass, vattenträningspass och viltspårspass men tröttheten satte stopp för det.. o nu får jag nog aldrig mer låna varken godis eller koppel.. 
Får nog förtydliga det där med perfekta.. De gånger ett träningspass är perfekt är de gångerna en själv och hunden är laddade med lust, motivation och glädje! O jag vill ju inte sabba något som madammernas matte tränat så därför blev det bara goosning o sittning.. Jag hoppas o önskar av hela mitt hjärta att gammeldammens operationssår läker snart och väl!

När jag åkte därifrån så svängde jag förbi exgrannen. Både han o hårbollarna var ute på gården och Åj, vilket rejs det blev.. I och för sig så rejsade inte gammelhårbollen för han är också en som gärna lutar sig mot mina ben, men lillhårbollen rusade runt, tog sats mot oss o tvärnitade med tassarna mot mina lår.. hmm.. han trodde nog att han kunde knuffa omkull mig men ett litet jag puttas inte kull så lätt eftersom hon inbillar sig att hon står med båda fötterna på jorden..
I morgon kommer i alla fall gammelhårbollen på besök över helgen och det ses fram emot för vakthundar kan man väl aldrig få för mycket av.. Eftersom jag får skjuts hem från stan så är frågan om jag ska lata mig o ta bussen eller gå upp en stund tidigare o ta en promenad på morgonen.. Med tanke på att jeansen håller på att smyga av så kanske bussen är att föredra..

Nina har tänkt på mig o såna tankar är trevliga.. Den här gången kommer jag dock undan väldigt lätt eftersom jag redan fundilerat över saken.. Visst finns det saker som jag kanske skulle vilja ändra på men det orkar jag inte just i dag..

Nu ska jag tänka på kuddekramar och min date med John Blund..

Önskar världen en skön nattvila!

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

mmm... låter så härligt när du berättar om lejondamerna. Blir riktigt sugen på en... och en briard... och... och...

Nä, jag ska inte ha massor med hundar, det räcker med två, kanske eventuellt tre.

Postat av: Excessa

Nina.. ja dom ÄR härliga.. blir liite sugen jag med.. Skulle vara nöjd med en.. eller två.. Okej, men inte fler än tre..

2007-04-20 @ 19:22:05
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback