Ögona..

.. är inte alls som de var när jag var ung.. TV:bilden har, till exempel, varit väldigt suddig en längre tid.. I gå uuptäckte jag varför eftersom jag råkade svisha förbi alldeles för nära.. oooppsi, jag tror minsann det var lite damm på rutan för mitt svishande gjorde ränder på rutan.. På grund av att jag var trött efter jobbeveckan så tänkte jag strunta i ränderna o det gjorde jag.. i alla fall en liten stund.. sen blev jag aningens iriiterad så jag tog fram trolltrasan o torkade av den, TV:n alltså.. Mitt i allt torkande så lyfte jag blicken o tittade på hyllan som står bredvid.. hmm.. Intalade mig att jag skulle inte göra så mycket mer Än att dammtorka fotografierna på mina vovsor.. Äschan då, när jag ändå håller på kan jag väl,,, eller,,, Okej, men bara liiite! Omorganiserade (nästan) hela hyllan o så råkade fotografierna bli både dammtorkade och upphängda..
Sen blev jag trött o råkade lura till i soffan en stund, vaknade av att kudden o mina kramgosingar hojtade högt..
Somnade gott om o sov ända till 8-tiden då jag fick ett Glad Påsk-MMS.. Trots att det var aningens tidigt för mig så blev jag glad för det är skönt att veta att någon tänker på en.. H*n hade redan hunnit med att frukosta småbarn o vara ut med hunden.. Det fick mig att inse att jag har det väldigt bra som får, och kan, sova precis när jag vill.. Och den enda som ställer krav på mig är Jag.. Faast jag är lite avis på h*ns vovve ;-)

Långfrukost o zappande hit o dit på televisionsapparaten som såg väldigt bra ut.. småkikade på fönstrena som såg väldigt mycket mindre bra ut.. Bestämde mig att låta dem vara för alla gatorna är ännu inte sopade.. Fönster är inte mina favoriter efter att i 10,5 år bott i en lägenhet med 6 fönster där både inner- och ytterfönster var spröjsade o gammeldags kittade, och kittet var torrt som fnöske.. När jag låg där o fundilerade så kom jag på att nU har jag väldigt mycket nyare modell på fönstren + att de är endast 20% jämfört med gammelfönstren.. Underbart! Men jag bestämde mig för att göra ingenting!

Har motionerat automobilen i eftermiddag o när jag kom hem så glömde jag nästan bort de solgula tulpanerna som jag gett till mig själv.. de råkade bli bortglömda i röran på köksbordet.. Tack o lov så levde de fortfarande när jag återupptäckte dem.. dammade av en vas o letade efter något trevligt ställa att ha dem på.. ajajaj, det var fullt överallt så jag tänkte ställa dem på fönsterbrädan, som var alldiles dammig.. Äschan då.. Tänkte jag ska bara torka av den! Oooppssi, den där tanken Jag ska bara är rent a livsfarlig.. i farten råkade både köksbord och fönster bli skinande rena.. Solgula tulipaner bredvid en skål full av frukt samt en klar fönsterspegelbild.. mmm.. måste erkänna att både tulipaner och jag nu ser väldigt bra ut..

Ja just det, i plockande hit o dit så hittade jag 2 cd med vovsanbilder.. Hela jag fylls av värme, Tacksamhet och tårar för att jag fick förmånen att få ha denna vän vid min sida så många år..

image125
Jaha du matte.. ska vi ta ett bus eller måste jag göra egen kullerbytta i snön?

image126

Jag vill inte ligga här i solen o posera för din skull *skall* vill bada nU! (O får jag inte det kommer jag o biter dig i benet för jag är livsfarlig ;-)



Minnen värda att bevara!

Världen förändras!

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Du är en riktig fena på det där med att lura dig själv till att städa! ;-)

Vilka härliga bilder... ja, det ser man ju direkt, att det är en livsfarlig vovve! :-)

Må din påsk bli fortsatt precis så lugn som du vill ha den! :-)

Postat av: atiR

Håller med om det där med "skall bara"! Hua.
Jösses vilken vovvs!
Vissa bloggare "varnar" innan dom kommer med ett fotoinlägg med ormar/spindlar, vilket jag tycker är fjantigt. (varningen menar jag) MEN, här borde du ju varnat lite. *skratt*

2007-04-07 @ 00:21:55
URL: http://www.atir.blogg.se
Postat av: Anne-Maj

Jag ska bara kolla bloggar innan jag stänger dator...!!!! Önskar dig Glad Påsk och tar mitt kudde till bilen.

2007-04-07 @ 07:41:03
URL: http://www.anne-maj.se
Postat av: Excessa

VS.. Ja men det är enda sättet att få något gjort.. Om ens det lilla Måste eller Borde smyger sig in i huvudet så är det kört för jag tvärnitar o vägrar göra det minsta.. *suck* Men jag är ju lite smart så det här "Ska bara" funkar rätt bra för mig :-)
Jovisst var hon livsfarlig, tugga på mig minst ett par gånger i veckan.. Aaha, det måste va Därför jag är lite rundare nu ;-D
Tack och jag hoppas o önskar Dig en skön helg :-)

atiR.. Ja, hon var mattes Bästa lilla raring på ca 60 kg.. *s* Lovar att nästa gång ska jag varna och bara lägga ut småbilder (om jag kommer ihåg vill säga) :-)

Anne-Maj.. Tack! Hoppas resan går bra o att veckan blir underbar!

2007-04-07 @ 23:05:59
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Pallas

Fin Vovsan! Ja, tänk så rent det kan bli bara för att man tänker "jag ska bara". :-) Det 'r ganska lyxigt att få bestämma över sin egen tid. Jag njuter i fulla drag av det. Baghera har synpunkter på hur dags jag stiger upp, men man kan ju alltid lägga sig en stund igen så här på helgen...

2007-04-08 @ 00:03:49
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Blackout

Fönstren var det ju, hade jag bestämt innan helgen, men nu regnar det så planerna är reviderade...det blir TV eller bok eller laxtårta i stället.
Vilken fin Vovsa, förstår att du saknar henne. Det finns inget så charmigt och förtrollande som gamla hundar. De vet precis ALLT!

2007-04-08 @ 14:33:49
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Excessa

Pallas.. Japp, egen tid är rena rama lyxen, o jag njuter också. Det är helt okej att gå upp tidigt om det är en bästevän som väcker en, och så får man en ursäkt att sen lura i soffan mitt på dagen.. fast jag brukar lura även om jag inte gått upp tidigt :-)

Blackout.. Fönstren är kvar till en annan dag, o TV, bok eller laxtårta låter som ett utmärkt alternativ.
Håller med att gamla hundar är underbara. De har en stark personlighet, vet allt om en o läser en som en öppen bok.. på gott och ont :-)

2007-04-08 @ 20:00:27
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback