10 timmars..

.. oavbruten sömn.. Gudagott! Förvisso har jag varit lite slö i dag men det gör inget för lördagar är slödagar.. och långfrukostar är sköna frukostar.. Tittade på en nyare verson av Spiraltrappan men blev inte speciellt imponerad för den var inte speciellt skrämmande..

Bestämde tid för en date till kvällen men höll mina förväntningar nere för annars kan det ju bli platt fall o pannkaka..

Sen kom jag på att det är bra att gynna närproducenter så jag beställde en pizza och dagens promenad var när jag gick dit o hämtade den.. hmm.. 10 minuter fram o tillbaka, men jag är glad för det lilla..

Klockan 19 var det så dags.. men eftersom jag somnat efter pizzan, och därmed missat travet, så blev jag en kvart försenad.. Det gjorde inget för jag var välkommen trots att jag var lite sen.. Swisch sa det o så hade vi tumlat runt 3 gånger innan jag ens hunnit fundera på att ta av mig kläderna.. efter det fick jag hämta andan en timme o sen var vi igång igen.. nu började det verkligen hetta till så svetten nästan lackade.. Jösses, detta var nästan jobbigt..
Sista tumlandet är strax klart.. alla strumpor återkom i par, fast en liten vit hade smitit iväg o färgat sig rosa.. Det gör absolut ingenting för då får jag ju något att le åt den morgonen jag tar på mig dem..

Jag är tacksam att det finns tvättstugor så jag slipper hacka upp en vak i sjön o stå där på knä o frysa ändan av mig..

Upptäckten att öronen varit tysta i dag fyllde mig också med tacksamhet.. o det får mig att förstå att det var rätt smart att åka hem efter jobbet i går.. sträcker lite på mig för det :-)

Livet är rätt skönt emellanåt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback