De små..

.. chokladhjärtepaket hann jag aldrig med att göra i går eftersom det tog alldeles för lång tid att klippa till de små AllaHjärtansHjärtarna som jag tänkte sätta fast på de små foliechokladhjärtepaketen.. AllaHjärtansHjärtana kom jag på att jag ville dekorera folien med eftersom jag inte hade någon röd folie.. det enda jag hade som påminde om något rött var en ny och oanvänd rosa vettexduk.. Ja just det, en rosa disktrasa..

Måste nog erkänna att det kändes som en lite (rätt ;) tokig idé och jag har ingen aning om varsinfrån den kom, men kom gjorde den.. klippte ut små hjärtan ca 2,5 cm på höjden.. Eftersom jag klippte utan att rita (fast jag tror inte något ritande hade gjort det lättare) så blev ingen den andra lik..

Nyttjade vetekudden hela gårkvällen o lagom till jag la mig så värmde jag på den lite extra och la den som ett extrastöd alldeles under kudden.. Vetekudden passar alldeles utmärkt där och om jag lägger den runt och i baknacken så blir det göttigt skönt åt både axlar och nacke.. o så håller värmen i sig väldigt länge för den är ju inbäddad i både vete, kudden, mig o täcket..
Kanske vart det lite för mycket varmt för i morse vid 4-tiden vaknade jag o var heltäppt i näsan och att somna om en sån gång är svårt.. låg o försökte slappna av ungefär 1 timme sen gick jag upp o öppnade ett fönster på glänt.. när det blev lite svalare så blev näsan mer otäppt men det var så dags.. Fundilerade på om jag skulle gå upp o promenera till jobbet men orken var någon helt annanstans så istället tog jag en lite längre frukost än vanliga vardagar..
Kom ihåg att ta med mig chokladhjärteasken till jobbet och även AllaHjärtansHjärtana.. Jag kom också ihåg matlådan samt att hoppa av 3 hållplatser innan slutplatsen så jag fick mig en skön morgonpromenad.. I och för sig så tar den bara 10-15 minuter men skön är den ändå :-)

Ja, just det, morgonen blev lite av en skön morgon även innan promenaden för strax före mig när jag kommer ner i trapphuset går en tjej med en berner sennen.. När jag såg det så ville jag ropa; Stanna, stanna jag vill hälsa ;-) Jag gissar att telepatin fungerade för hon stannade o höll upp porten till mig och jag fick tillfälle att säga Hej till både tjej och hund.. Artigt sträckte jag fram handen så hunden fick nosa på mig o han var väldigt nyfiken, dock inte pussig ens på handen men det var klokt av han för man ska inte pussa på okändisar.. Frågade om jag fick ge en godis och det fick jag men han är nog en finsmakare så mina dammiga godisar nosade han bara på.. Jag har mina aningar om att han är en väldigt smart hund för man kan ju aldrig veta vad främlingar har stoppat in i sina godisar.. I dag på en av mina andningsvändor så kom det en ung schäfer o gick förbi.. han spanade in mig på långt håll o efteråt gick han lite baklänges med koppelföraren.. hmm.. är jag lite skum eller var han bara hungrig..

Innan jag åt upp halva chokladhjärteasken så hann jag, faktikst, bjuda några av mina jobbkompisar.. K tyckte jag var gullig o andra blev bara glada.. Sen delade jag ut AllaHjärtansHjärtana och blev glad av deras kommentarer att det var urgulliga små hjärtan.. förutom P då som tappade hakan o frågade vad han skulle med en liten vettexduk till.. Äschan då, han blev nog bara lite rörd o då kan man ibland (o det var en liten underdrift ;) säga tokiga saker.. Själv sa jag bara att han får göra vad han vill för jag hade gjort mitt, vilket bara var en liten tanke till mina medmänniskor, ja alltså, dem jag trivs med..
Strax efter lunch kom lillchefen in med en stor kartong Merci som hon fått från en av våra ringare.. hennes kommentar var hon i ett nötskal.. - Jag förstod att någon skulle komma med nåt sånt här så därför köpte inte jag något! Bj och jag bara skakade på huvudena och log. Nu när jag tänker tillbaka så kan jag inte annat än skratta och känna tacksamhet till att vi är olika.

I morgon är det Line dance och jag vet inte hur jag ska göra.. har bara varit en där gång, sen var det Björn Skifs och förra veckan kallras i nackenont och huvudvärk.. Jag är inte skraj för att jag ska vara helt borta o inte kunna de nya danserna de lärt sig för varierat har jag gjort ända sedan första gången jag var där :-)
Fördelarna är ju att det är underbart befriande och skönt att få vara bara här och Nu när jag dansar, och vem behöver inte få just den känslan av att glömma resten av världen för en timme eller två och bara le och skratta.. o så är det roligt att le tillsammans med L.. :-)
En halvnackdelen är att jag blir så full i energi och adrenalin att det tar många timmar innan jag somnar.. fast när jag väl somnar, och det är ju en fördel, så sover jag väldigt gott om än natten känns otroligt kort.. Nackdelen är att min vän Tinnitus bara blivit värre o det piper oavbrutet i öronen.. eller snarare i huvudet.. fast ibland känns det som att det är i hela kroppen.. och jag har kommit på att höga volymer gör det värre.. Ja, o så tillkommer ju även stress och saknaden av tillräckligt med sovtimmar..
Tja, helt enkelt så känner jag mig en anings splittrad.. men jag tar nog med mig både skor och vattflaska i morgon så får jag se hur det blir när jobbedagen är slut..

Nu ska jag fuskrätta jobbetravet på text-tv (orkar inte vänta till 4:an visar det;) o sen blir det varm nerbäddad vetekudde o radion på låg volym så jag får lite distraktion till allt pipande.. Men jag är glad att jag hade med mig mina rosa vettexhjärtan och kunde glädja några värdefulla människor i dag o sånt känns Gott!

Önskar världen en god natts sömn!

Kommentarer
Postat av: Josephine

Hej,
vill du vara med i nästa runda?
"administratösen"

Postat av: Blackout

Jag känner igen mig, att träna på kvällar går inte längre, jag somnar inte och är som en urvriden trasa dagen efter. Senast klockan 19 måste jag vara klar med allt fysiskt för att slippa ta insomningstablett :-)

2007-02-15 @ 18:42:56
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Lena

Stor, varm hälsning!
Lena

2007-02-16 @ 17:49:19
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Anonym

Josephine.. Jag har anmält mig :-)

Blackout.. Avslappning är bland det viktigaste vi behöver..

Lena.. Tusen varma Tack!

2007-02-18 @ 22:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback