Helgen..

.. inbillade jag mig skulle börja med en morgonprommis med gammelhårbollen allra tidigast vid 8 på morgonen.. sen skulle det bli långfrukost och många timmars skidåkningnjutning.. hmm.. När jag tittade vilka tider skidåkningen skulle börja så tappade jag hakan för den börjar redan 05,45,, både lördag o söndag.. Stackars skidåkare tänkte jag o fattade inte hur de kan lägga starttiderna sÅ tidigt.. Fattade noll och ingenting för Sapporo ligger väl någonstans i Finland o de har ju nästan samma tidszon som vi.. hmpf, när jag gick i skolan så låg det i alla fall där, det är jag väldans säker på eftersom jag hade 4:a i geografi när jag slutade 9:an..
Fast jag har hört att det finns ett Oceanien numer o det fanns inte på min tid.. så det är väl inte så konstigt att någon flyttat på Sapporo när det går att skapa en helt ny världsdel på bara cirkus 30 år..

Nu är ju frågan om ens gammelhårbollen har lust att kliva upp långt innan normal uppklivningstid.. o om jag ska hinna vara med på hela skidåkningen, och morgonpromenera innan, så är 05,15 en tid att sikta på, långt tidigare än normal jobbedagsuppstigning.. Fast efter morgonprommis så kan jag ju ta långfrukost och åka skidor och efteråt kan jag lura i soffan en litta stund..

Fick en strålande idé idag eftersom jag skulle ut o titta till vovseträningen så stannade jag till på ÖB o letade pulka.. hittade en rund röd en med handtag på sidorna för endast 45 kr.. Waow, nu kan jag ta en tur i backen till helgen.. :-)

Lejonmadammerna blev pussglada att se mig.. Gammelmadammen är väldigt kärvänlig och tycker om att luta sig mot mina ben.. fast jag har upptäckt att hon har en baktanke i huvudet för hon vill  bli kliad på ryggen.. Jag förstår henne för att bli kliad på ryggen är väldans skönt..

Nu planerar jag att bädda ner mig o förhoppningsvis har jag gjort det innan jag somnar..

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Jag är omåttligt förtjust i ordet "gammelhårbollen" - en helt underbar benämning.

Postat av: Mette

Oh ... jag såg inte det där skideriet men jag trodde helt klart att det var från Finland, heheheh.

Nu är jag tillbaka efter ofrivilligt uppehåll!

2007-02-22 @ 09:39:43
URL: http://akuttvekan.blogspot.com
Postat av: Nina på Johangården

Oavsett hur du gör med skidåkningen så får du ha en mysig helg. Gosa med diverse hundar och njut.

2007-02-23 @ 20:39:52
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Blackout

Att tungkyssa en hund slår det mesta, man känner sig så härligt djuriska :-)
Ha en mysig Sapporo-helg.

2007-02-24 @ 00:32:17
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: DHOM

Hej vännen,
Vill bara smita in och ge dig en KRAM !
Tack för din omtanke :=)

2007-02-25 @ 02:50:34
URL: http://www.4onlyme.net/
Postat av: Excessa

Tant.. o han är (fast han inte är min;) lika underbar som smeknamnet låter.. Btw.. tror man kan använda det på alla speciella herrer oavsett om de är hundar eller männskor.. Vassegoo o nyttja det till dina raringar!

Mette.. så du hade också 4:a i geografi nån gång för länge sedan.. hehe
Säger Hej kompis o välkommen tillbaks!

Nina.. Tack och jag hoppas att också du fått lite avslappning.

Blackout.. My kind om girl! Klart vi måste göra allt för att locka ut vårt innersta djuriska, för inne i vårt innersta gör det ju knappast någon nytta :-)

DHOM.. Jag är glad att se Dig igen! KRAMAR tbx :-)

2007-02-25 @ 17:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback