Larmet gick..

.. igång i vanlig 0610-tid i morse o då var jag trött eftersom gårkvällen vart lite sen.. I och för sig så gäspade jag nästan käkarna ur led på hembussen men när jag sen la mig så hade jag fortfarande en massa upplevelseenergi kvar i kroppen..  Fast jag hade ju endast en halvdag att se fram emot så jag pallrade mig upp i alla fall.. Behövde endast koncentrera mig på gröt, smörgås, kaffe o dusch så jag hann med 20-bussen.. Det är lite skönt att komma till jobbet några minuter innan världen vaknar och jag tycker int om att öppna telefon samtidigt som datorn håller på att starta upp.. Hämtade en kaffekopp o kollade recensionerna.. Recensenten i VK hade aldrig varit på en så bra konsert (eller nåt sånt :) och i VF, som jag länkat till i förra inlägget fick han 4 av 5.. fast jag tror det var lokalen som drog ner betyget ;-)

Sen började jag arbeta och öpnnade mun.. Oooppsi.. jagets röst var en anings förändrad.. till att börja med var den bara lite hes.. sen blev den väldigt hes.. gissningsvis sexigt hes eftersom många var väldigt pratglada idag.. fast det brukar de vara även vanliga dagar.. kanske bara jag som utstrålade lite mer energi än vanligt..
Hann ändå med mycket på förmiddagen.. fixade både tåg- och flygresor och ordnade flera hotellnätter.. eller rättare sagt jag planerade o sen delegerade jag till Eva som sitter i en helt annan del av landet.. Eva är väldigt trevlig fast hon är försäljare.. eller är det därför hon är trevlig kanske ;-)

Pratade med Krister o han skulle gå hem efter lunch o fixa sängkammaren.. Aah, när ska jag komma frågade jag, är ju också ledig i em.. hehe.. fast det var ju inte riktigt så han mena o jag har en anings långt att åka till honom.. minst ett par dagars resa om jag cyklar.. och jag skulle ju vara hundvakt i helgen så jag hade inte tid..

Jag är Glad att jag hade bara halvdag i dag för rösten hade inte hållit en heldag.. Stängde min butik exakt kl 1200 o skyndade till träffpunkten.. blev upplockad av exgrannen o skjutsade honom till till flyget. Frågade om det var nå speciellt med hans bil, som är Mycket nyare än min.. röd o fin är den också :-)
Johupp, det finns antislirsystematik på den.. och jag som trodde antibromssystematik var modernt.. ;-D  Tjaaa, den var så automatisk att jag knappt tror jag behöver hålla i ratten om vi ska åka någerst.. och måååånga lampor är det som lyser när man stoppar nyckeln i låset.. Underbart och s--tkul  *ler brett*

Naturligtvis hittade bilen hem till mig eftersom ju exgrannen hämtat hårbollarna flera gånger.. tog en prommis med dem o sen lurade jag soffan ett par timmar.. Det var skönt! Och Välbehövligt!

I trapphuset så visste hårbollarna prexis till vilken dörr de skulle.. Skynda, skynda, skynda, kanske finns det en snygg vovsa där inne.. Nähä, då får vi väl bära kring lite av hennes leksaker.. o ligga i fåtöljen o soffan vilket de inte får hemma men jag har kollat med husse o för hans del så får jag göra vad jag vill med hårbollarna när de är här..

Just nU när jag lyssnar på cd:n jag köpte igår (bara för att en autograf ingick i priset :) så är musiken från gårkvällens första halvlek alldeles underbar.. Gamla goda örhängen som skrivits av Jules Sylvain, Povel Ramel m fl.. lite omarbetade men tänkvärda och underbart sjungvänliga.. Gott och njutbart!

Btw.. jag var göörsnygg igår! Ja, bara för att jag ville vara lite fin på kvällen alltså.. o finkläder på kvällen måste ju vara göörsnygga i dagsljus..

Min lilla svarta skinnjacka (fast inte så liten att jag inte får plats i den :) o så dessa varma gosingar som en liten färgklick


Lillchefen blev imponerad o tyckte de var sååå fina.. uppmärksammade flera andra i fikarummet att jag var så fiin (egentligen inget ont i det, och de är snygga!) Själv fick jag en liten backflash o sa att jag har dem inte för att de är snygga utan för att jag behöver dem eftersom det nu är vinter och än en gång kallt i mitt hörn!  Oooppsi, det var nog ingen bra kommentar för hon blev stentyst.. Men hon är arbetsgivarens representant och ska se till att arbetsmiljön är okej och det har hon inte gjort så lite pikar tycker jag att jag får kosta på mig.. eller är jag lite elak nu? Nej, jag har påpekat problemet i 4 år men inget händer..

Fast det är ju bara när det kryper neråt 10 blågrader o vinden ligger rätt som det är väldigt kallt.. kallras o drag från fönstren alltså.. Men tack o lov att jag tyck om o bylsa på mig tjocktröjor o långkallingar.. egentligen är det rätt mysigt o kläderna är absolut inte små utan rymliga så jag känner mig skänt ombonad.. Fast när jag går o fikar eller lunchar ser det kanske lite skumt ut när andra sitter i t-shirt o jag kommer i dubbla tröjor.. Men gör inget för då får jag ju i mig lite värme.. alltså i form av kaffe! :-)

Nu är det dags för en liten prommis med hårbollarna.. som klädsel blir det lila täckisar med gula detaljer (storlek xl så det ryms nästan 2 jag;), röd jacka, vit virkad mössa o röda vantar.. en liten färgklick tillsammans med 2 goldisar.. :-)

Sen ska vi sjunga.. eller dansa.. jaget är liiite splittrad.. eller också går vi bara långt o länge o struntar i splittringen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback