Pappers-, plast-,

glas- och förpackningsmurvlarna fick tidig frukost av mig idag.. råkade vakna före 6 o kunde inte somna om så då tog jag tag i kragen o lyfte upp mig.. lyckades bära ut en massa saker till återvinningen o sen körde jag också iväg en del.. passade på att inhandla lite kollijox o gissa om det var tomt i butiken klockan 0815 en söndag morgon.. Det gjorde absolut ingenting för jag är inte så mycket för folkträngsel..
Och detta, inklusive frukost, var jag klar med innan klockan slagit 10,00.. Kors i taket ;-)

Fyndade färsk laxfilé och färsk hjortstek för det var kort datum på det.. men eftersom jag känner mig full av energi, och dagen knappt har börjat än, så hinner jag ju laga till de idag.. fast hjortstek har jag aldrig lagat till förut.. tänkte till i butiken o fick även med mig en förpackning torkade kantareller.. Tänkte mig potatisgratäng, helstekt hjortstek o smörfrästa kantareller till.. Potatisgratäng har jag gjort förut o resten ska nog bli bra även det.. Modig idag jag ;-)

Läste ett ordspråk i veckan men jag kommer inte ihåg vem som sagt det.. men ungefär så här var det..

Långtråkighet botas lätt med nyfikenhet.
Nyfikenhet kan man däremot inte bota.
?


Dagen i dag är en rätt skön dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback