17..

.. täckbyxegrader i dag.. Vovveträffträning i kväll, och Dit är det en aaanings lite för långt att promenera.. Fast i och för sig så promenerade jag ibland den biten innan jag flyttade, fast då behövde jag ju inte sen promenera 1 mil till för att komma hem eftersom jag ju redan var hemma..
Funderingade på hur bilen skulle reagera efter flera dagars stillastående i 15-20 täckbyxegrader.. och uppriktigt sagt så hade jag mina tvivel på att den alls ville samarbeta.. Men så mycket fel jag hade för den hoppade omedelbart igång.. eller rättare sagt startmotorn snurrade glatt o gnistorna fick fart på resterande maskineri.. Det var nästan så jag jublade men jag höll igen eftersom jag inte ville skrämma bilen..

Tydligen var det andra som hade problem med sina bilar för det var bara 3 lejon där.. tyvärr ingen stor och stark lejonpuppy men lejonmadammen o hennes plastlillasyster var där o de är också lite pussglada.. o så råkade jag springa på hårbollarna.. de satt inna på exgrannens kontor o vart alldiles tokiga när jag stannade till där.. lillhårbollen är lite knäpp så han börjar springa runt med en sko i mun när han blir glad. Tackolov så var det ingen av mina skor för de satt fast på mina fötter.. Gammelhårbollen sträcker på halsen o brister ut i hög skönsång.. jag tror att han tror att han är en världsberömd tenor.. fast jag kan ha fel för jag är lite tondöv..
Pratade med ex-grannen om nästa helg o utifall det är så här kallt, eller kanske kallare.. har ju än en gång, Tack ex-granne!) att få ha ett par hårbollar som vakthundar.. Jag brukar hämta dem när han åker iväg innan jag slutar på dagen.. Funderade på om jag kunde ta bussen ut o låna hans bil o sen hämta honom åp flyget på söndag.. Men nu när jag åkte hem kom jag på att om han får nyckel hit så kan han åka förbi o lämna dem hos mig.. Då spelar det ingen roll om min bil inte vill starta.. och risken minimeras att jag skulle råka glömma dem, för det går inte att glömma ett par hårbollar som blir lite småtokiga när man kommer hem..
Nu när jag skrev ett mejl till honom om mina tankar så kom jag på att jag har mååånga komptimmar att ta ut så jag kan nog vara ledig o hemma när han kommer o lämnar dem.. I och för sig så räcker nog komptimmarna till att jag tar ledigt redan i morgon eftermiddag och ända till hårbollarna kommer hit nästa fredag.. Fast det tror jag inte att vare sig småchef eller storchef går med på.. Men det hade ju varit ett ypperligt tillfälle att träna stavning.. hmm.. misstänker att hårbollarna struntar i min stavning så varför lägga energi på det.. o så har jag ju inte hittat stavarna... Det är däremot inte så konstigt för jag har inte ens gjort det minsta försök att leta efter dem..
Fast ibland kan man hitta saker utan att leta efter dem, eller ens sakna dem.. En gång, jag tror det var 1984, hittade jag 250 kr i ett par byxor jag var på väg att slänga för jag kände att den rosa färgen inte riktigt gick ihop med jaget.. 1984 var ett konstigt år.. För ett tag sen när jag bläddrade bland gamla papper upptäckte jag att årsinkomsten jag hade det året var ungefär lika som den jag hade 1997.. hmm.. Var lönen jag hade Då väldigt mycket hög eller var jag väldigt mycket låginkomsttagare 1997? Eller hade pengavärde och löneutveckling stått still i 13 år?
1984 jobbade jag på en "fin" dansrestaurang o hade även några kronor i dricks så gott som varenda kväll..

Nu måste jag göra några lunchlådor för frysen är tom på färdiglagade paket.. hmm.. undras just vem som tömt den.. frysen alltså, för lunchlådor vet jag att jag fixade alldeles själv och jag inbillar mig att det är jag som tömmer dem.. Fast säker kan jag nog aldrig va eftersom det försvinner saker både nu och annars..

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Klokt att du inte jublade högt när bilen startade. Antingen blir de rädda och lägger av eller så drabbas de av storhetsvansinne och börjar utöva makt över en.

Vad har du i dina lunchlådor? Jag har idébrist.

Postat av: Excessa

Tant.. Jo, man får vara lite försiktig med bilar som startar när man inte tror att de ska starta.. Bäst o hålla dem kort så de inte får för sig nåt.

Resten av veckan blir det butiksgrillad kyckling som jag rensat från alla små taggiga ben och sen blandat med farbror Ben´s Chinese Sweet & sour-sås (jättenyttigt;) o fullkornsmakaroner..
I dag hade jag strimlad, stekt falukorv i creme fraiche, Thai chilisås och fräsha frysta grönsaker och så couscous till..
I går vart det panerad stekt rödspätta o hemgjort mos med rivna morötter..

Menyn är rätt ofta återkommande så jag skulle också behöva små enkla snabb- och lättlagade saker att stoppa i lådan.. O kan någon annan laga dem till mig så garanterar jag att den får en egen stjärna på himlavalvet.

2007-01-24 @ 22:54:16
Postat av: Nina på Johangården

Ischa, bara att läsa om att göra lunchlådor får mig att gå i spinn. Det var ett elände att hitta på mat som skulle vara god dagen därpå och i ensamhet på lunchen.

Dina lunchlådor låter goda!

2007-01-25 @ 17:00:57
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. Jag tror jag förstår.. och att äta ensam på ett ställe man inte trivs är rena rama mardrömmen..

Tack! Ska cykla förbi o bju dig på en någon dag.. :D

2007-01-25 @ 21:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback