Humor..

.. är en stor och viktig del i alla fall i mitt liv.. Och det är underbart att få skratta och fnittra med andra människor.. men att skratta åt andra människor är inte speciellt roligt.. Lite skadeglädje kan däremot vara roligt ibland, i alla fall så länge skrattet inte hamnar rätt i ansiktet på den jag tänker på.. Innan jag gick på semester så var jag lite skadeglad att chefen skulle få lov att ta ansvar när vi var 2 "gamla" som var borta samtidigt.. Men jag önskar inte att hon ska misslyckas med jobbet utan bara få en inblick i vårat dagliga arbete.. lite förståelse helt enkelt..

I dag däremot blev det mycket fnitter och skratt när
VS o jag var på bio.. Vi bestämde att vi kunde ta en promenad ner på stan medans det var ljust o se 15-föreställningen.. Lite snö på backen, regn i luften och töväder var väl inte bästa promenadvädret men det var ändå skönt att röra på volangerna.. o så mycket prat och funderingar.. 1 timme tog prommisen och jag blev lite svettig.. hmm.. jag har visst hört att sånt är bra för kroppen.. Alltså förenade vi nytta med nöje.. Smarta kvinnor vi är! :-)

Filmen vi såg var The holiday.. En ung amerikanska och en ung engelska bestämmer sig, efter att ha blivit brända av relationer, att byta liv tillfälligt. Det blir en omställning som ingen av dem riktigt kunnat förstå innan. 
I början går det väldigt fort, i o för sig så går det väldigt fort sen också på en del håll medans det på andra tar lite tid o funderingar till att komma fram till slutet.. hmm.. Jag vill nog inte avslöja allt för mycket men filmen är full av värme och humor.. Med andra ord blev det många tillfällen till fnitter och skratt.. :-) Det kan nog bero på att jag kan känna igen mig i händelser som utspelar sig på bioduken, eller att jag skulle vilja vara så där tokig och empatisk och impulsiv.. hmm.. Nä, det kanske är blond o rödhårig som jag skulle vilja vara för jag tror ända att jag har litegrann av det jag räknade upp.. Det gäller bara att våga släppa ut det.. ;-)

Det var så många träffande repliker i filmen som jag skulle velat dela med mig men jag hade inte tid att sitta med papper o penna där på biografen.. en sak kommer jag däremot ihåg. Det var när Iris berättade för Artur, (Amandas 90-åriga granne) om sig o sin kärlek. Efter att hört historien så frågar han om hon vill vara Primadonnan i sitt liv eller den bästa kompisen? Iris får sig en tankeställare, och funderar vidare.. Och det är väl det livet handlar lite om.. Var och vad vill JAG vara? Ska jag våga eller gå på den säkra linjen där jag vet vad jag har men inte vad jag får.. och oftast så hamnar man i facket att stanna kvar där man är eftersom man då inte behöver riskera något annat än sin egen lycka, eller misär.. Ibland är faktiskt gräset grönare på andra sidan!  hmm.. nu vet jag inte om jag sjlv förstår vad jag menar men det gör inget, för jag vet ju vad jag tänker.. ;-)

Fast mitt i allt så finns det ju ändå ett hopp om att livet, och kärleken, ska bli den rosa dröm hon drömmer om.. Och hopp ska man inte alls förakta för det är ju det många lever på.. Men det kan man inte leva på hur länge som helst!

En tanke slog oss när filmen var slut att kanske VS och jag skulle byta bostäder till semestern.. Guuu vet vad vi skulle kunna få uppleva.. ;-)

The holiday kan jag varmt rekommenderar! Ja, det vill säga om man har ungefär liknande humor som jag.. Den var en upplevelse full med fnitter och skratt!

När vi skulle hem så tog vi bussen för gatorna mest var fulla med is.. o då vart vi lite rädda om våra lårbenhalsar.. ;-)

Lev väl min vän och ta vara på allt fnitter och skratt som kommer Din väg!

Kommentarer
Postat av: Pallas

Den verkar sevärd. Jag fick biobiljetter i julklapp, och det kanske kan vara värt att lägga en biljett på denna film!

Postat av: Excessa

Pallas.. Åh, biobiljetter är bra julklappar! Du verkar ha glimten i ögat så jag hoppas du får många fnitter om du ser den..

2007-01-06 @ 17:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback