Lördagen..

.. ägnades mest till vila och ingenting.. genom fönstret tittade jag på solen o längtade litegrann ut..
Ja just det, jag motionerade bilen en vända då ut var jag ju.. o promenerade både till o från bilen hemma o vid affärn.. kanske blev det 300m tillsammans.. Jag hade lite dragningar till en bankomat men kunde inte komma på varför för jag hade/har allt jag behöver hemma.. NU kom jag på varför jag skulle till en bankomat! Månadskortet gick ut i fredags så jag behöver införskaffa ett nytt sådant.. hmm.. Hittade dock ett rabattkort med 1 resa kvar så jag kan åka ner till jobbet i morgon o fixa månadskortet när jag åker hem.. Fast det är ju inte det mest ekonomiska att köpa månadskort på kvällen så antingen kan jag gå till jobbet o klippkorta hem.. eller klippkorta dit o gå hem.. Eller också är jag lite oekonomisk.. Misstänker det blir det senare..
Natten blev lite konstig.. var sovtrött redan vid 21 igår o valde att lägga mig o titta på reprisen av Så ska det låta på 24:an.. vaknade mitt i natten o såg en halv skräckis om tandfen.. sen vaknade jag igen i morse, eller rättare sagt tidig förmiddag.. eller vad nu kvart i tio kan betraktas som.. För mig är det i alla fall morgon när det är helg..

Långfrukost o sen ringde T.. rara goa T som jag bara träffade via en chatt men bara mött 2 korta stunder när jag bytt tåg i storstan.. rara goa T som lever under helt andra livsförhållanden än jag men som , under de 3-4 år vi "känt" varandra, har förändrats väldigt mycket.. Från att ha varit väldigt ensam till att komma sig ut o ta kontakt med andra människor.. Mest har det blivit sms med godmorgon och goo nattikramar men också en pratstund emellanåt.. Jag är så otroligt glad för hans skull och önskar allt gott till honom!

Lekte med tanken att ringa närmsta bloggranne men kände mig lite lat så jag gjorde ingenting.. fast i min lathet har jag kanske utövat min telepatiförmåga för istället ringde hon.. frågade om jag ville med på en utställning och jag visst ville jag, glad att någon vill ha med mig ;-)
Allvarligt talat så är de här spontana villduföljamedpåenpromenad-frågorna något som jag uppskattar väldigt mycket! Och det känns så skönt att få säga Ja!  Frågan i kombination med valet vi båda gör är bara så skönt :-)
Det blev en rask promenad till närmsta museum o vernissaget som var där.. Funderingar om förhållningssätt till motsatta könet, vilket ju också inbegriper medkönet.. Vad är det som gör att vi är som vi är.. alltså så olika.. Som jag känner det ( men jag kan ha fel ;) så tror jag att vi har ungefär samma önskan om att människorna, framförallt barnen, ska bli lika behandlade och få samma förutsättningar att göra sig förstådda både i ord och handling..
För det mesta är det min promenadkompis som pratar och det är jätteokej för mig! Jag är lite mer av en lyssnare.. tänker, tar in och kommer (förhoppningsvis) ibland med några kloka ord.. o så är mitt flås inte riktigt på samma nivå som hennes.. o det är ju inte konsigt eftersom jag har mycket kortare ben än hon ;-)
Nej, det var inte allvarligt menat.. Men jag tycker om att lyssna, ta in och fundera.. fast idag släppte jag lite och tänkte högt om hur saker o ting varit.. Huvva mig.. Ena stunden vill jag förstärka och göra mig jätteliten o i nästa vill jag göra mig stark som kommit hit.. Hmm.. det är jobbigt att tänka sig tillbaka i känslor jag hade som barn och tonåring.. i och för sig så finns de kvar men förhoppningsvis har jag lärt mig att tänka på ett annat sätt i dag..

Det blev ungefär 1,5 timmes promenad o en kvarts tittande på utställningen.. Den var i sig rätt intressant för någo (kommer inte ihåg vem) hade gjort skriftanalyser på några människors dagböcker.. o sånt tycker jag är jätteintressant.. kan man läsa av en människas sätt o varande enbart pga dens handstil? Eller hade analysatorn tillgång till hela dagboken och gjorde sina analyser utifrån den..
Av det jag läste så verkade människorna som skrivit rätt trygga i sig själva, men jag läste inte allt.. kanske är det de människor som är trygga som skriver mest.. Nej, jag tror inte det.. otrygga skriver också men risken/chansen att de förstör det de skrivit kanske är större eftersom de inte vill/törs/vågar visa sin osäkerhet.. Äh, jag bara tänker lite o enda referensen jag har är mig själv..

När jag kom hem började jag plocka ihop till tvätt-stugan.. glömde den i torsdag men det är ju inte så konstigt eftersom det var line dance den kvällen.. mitt i allt så ringer det och en rar röst hälsar på mig.. En modig tjej full med kreativitet.. o snart har jag ett litet paket som väntar mig i min postbox när jag kommer hem en dag efter jobbet..


Tvättstugan blev 2 pass.. först ordinarie tid och sen lite till eftersom ingen bokat de timmarna.. dunjackan o soffilten behövde ju också lite luftning..

Sen ska jag fundilera på vilka förebilder jag fått med mig från jag var liten.. eller nåt sånt..
Egentligen är det ju inte så svårt, om jag bara får fundilera en stund..
Jag vet vad jag INTE vill ha.. fårhållanden där man står i varsitt hörn o endast bygger ett tak att bo under.. Nej, ett förhållande ska, enligt mig då, innehålla respekt för andras tankar och känslor. Samarbete i det man gör både vardag och fritid. Frihet att ha sin egen tid och egna funderingar. Frihet för båda att ta initiativ till mysfrukostar, gooskvällar och överaskningar. Kramar och kroppskontakt. Tänkande och funderande tillsammans.
Men aldrig aldrig aldrig dumförklarande av den andre.. Sånt har jag fått nog av!

Hmm.. det där är nog en drömbild.. fast någon gång ska jag nog träffa en sån människa :-)


Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Jaså det var kondisen, förlåt jag menar de korta benen, som gjorde att du lät mig babbla på...! ;-) Annars tyckte jag att du var rätt bra på att prata den här gången! :-) I mitt huvud bubblar det alltid av nya saker som vill vändas och vridas på, så det kan vara lite svårt att hejda ibland... ;-)

Tur att du hann till tvättstugan... :-)

Nog finns det i alla fall MÄNNISKOR som stämmer med din beskrivning av hur du vill ha det i en relation. Man kan använda "uteslutningsmetoden" som en början för att ta reda på vad man INTE vill ha - men någonstans på vägen behöver man nog också försöka ta reda på vad det är man VILL ha... så att man kan leta efter rätt saker! :-)

Visst är det bra att vi har så mycket liv kvar på oss att lära oss kryssa rätt i människohavet! :-)

Postat av: Pallas

En sådan drömbild av ett förhållande har jag också. :-)

2007-01-29 @ 20:32:24
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Excessa

VS.. Jo, vänta du bara ju äldre man blir desto kortare blir benen ;-)
Ja, just det.. glömde det viktigaste.. Humor och glimten i ögat :-)

Pallas.. mm.. en skön bild att ha :-)

2007-01-30 @ 18:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback