Om jag valt..

.. att gräva ner mig i gårkvällens letande efter försvunna räkningar så hade jag fått hålla på ända till i dag, för det visade sig nämligen, när jag kom hem, att räkningarna låg i ett kuvert i  min postlåda.. hmm.. Skumt! Jag hade precis för mig att de redan kommit o jag lagt dem på det där bra stället där jag lägger alla viktiga saker.. Fast allt som oftast så brukar jag sällan komma ihåg det där väldigt braiga stället sen när jag ska ha ta fram det jag lagt där.. Jag gissar att det är några spöken, tillsammans med vättar och vittror, som är lite busig med mig..

I morse kom jag ihåg att jag glömde fixa lunchlåda till idag men tack o lov så hittade jag en bortglömd en långt in i frysen.. Att jag glömde maten beror nog på att jag blev lite stressad över de borttappade räkningarna, som ju varken var borttappade eller glömda..

Men jag kom ihåg att kliva upp i morse och äta frukostgröt med hembakt grahamsfralla.. Tog 35-bussen för att jag kände för det o så behöver jag ju inte vara på jobbet förrns kl 08,00.. förresten så är det bara lite dumt att jag kommer dit en kvart innan o låter den andra ta det lugnt när den kommer.. Den andra kan gott öppna telefonen o börja jobba kl 8, speciellt eftersom den andre stänger o går hem 25 minuter innan vi får stänga telefonera.. Äsch, känner mig bara lite kinkig och protesterar på det sätt jag kan..

Fick mycket trevligt sällskap på morognbussen eftersom tant E åkte med samma tur.. Trots att hon bott kortare tid i mitt område så har hon hittat mer än jag.. tydligen finns det en bastu som man kan boka och det var tant E väldigt glad för för hon älskar att bada bastu.. och jag blev glad för hennes skull.. o så fick jag en halv hembakt bullängd till eftermiddagsfikat.. Jag var lite snäll o delade med mig till jobbkompisarna o det blev de glada för.. Tant E är en människa jag gillar mycket,,, och jag tror hon gillar mig litegrann också.. Äh, jag inbillar mig det i alla fall.. ;-)

o så kom jag ihåg att ta med mig täckbyxorna så jag kunde hoppa av vid närmsta större centrum och promenera halvhemvägen i kväll.. Det var underbart skönt! Ca 16-17 blå grader och knarrande snö under kängorna.. kinderna kändes som om de var friskt äppelkäckrosiga och oj, det var nästan så jag kände mig vacker.. Fast jag stannade inte o tittade efter..

Under promenaden, som bara tar 20-25 minuter, så kom jag på att i mitt förra liv var jag förmodligen en isbjörn.. 
* Isbjörnar  har tät o tjock päls som håller dem varma..
- Jag har täckbyxor, dunjacka, fleecemössa o röda vantar som håller mig varm..
* Isbjörnarnas päls gör att de ser större ut än de egentligen är..
- Jag har täckbyxor, dunjacka och fleecemössa som gör att jag ser större ut..
* Isbjörnar mår lite obra när det inte är minusgrader och snö runt ikring dem..
- Jag mår lite obra när det är svart, mörkt och regnigt..
* Isbjörnar lever och jagar mest på egen hand..
- Jag lever också själv, fast jag jagar ju inte så mycket, annat än hundvakter..

I morgon är det dags för lejonpussar.. men jag är en anings tveksam till att bilen vill starta.. har ju aldrig provat starta den vid så här låga blå temperaturer.. Har annu inte fått någon motorvärmarplats.. fast jag vet inte om jag sökt någon o ställt mig i kö.. ;-)
Kanske ska jag kolla med L om hon ska åka.. Annars kan jag ta f.d. hembussen o åka med någon in till stan efteråt.. Hmm.. månntro jag börjar bli lite smart för det är ju dumt att ta bilen om man kan få lift..
På torsdag är det ju line dance-kursbörjan o då kan jag ta bussen dit o promenera hem.. gissningsvis tar hempromenaden bara en halvtimme.. På nåt sätt känns det bra mycket skönare att välja en promenad istället för buss/bil, men jag har svårt för att bara vara ute o gå.. Förmodligen gillar jag mer att förena nytta med nöje än att bara göra nytta..

Undras om jag kastade gåstavarna när jag flyttade eller om de står lutade i något hörn.. eller gav jag bort dem till någon.. hmm.. Snö och stavar hör ju liksom ihop och jag längtade efter dem idag..

Fast det går ju att stava utan stavar.. i alla fall om man har rättstavningskontrollen igång..

Och nu har jag strax date med Ugly Betty.. Gillar henne, ja!

Kommentarer
Postat av: Ella

Hej
Hittade hit och säger hej. Vilken trevlig blogg du har.

Postat av: Nina på Johangården

Är du säker på att det inte var jag som gömde dem för dig :D

2007-01-24 @ 19:09:33
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Ella.. Hej! Kul att just Du hittade hit.. Yack! Ska hitta till Dig sen

Nina.. Nä, tror inte alls det var Du.. men förmodligen har du dresserat spöken, vättar o vittror till att vända upp o ner på jagets liv :D

2007-01-24 @ 19:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback