Sjuk Lön

Stod det på en annonslänk.. eller ska man kanske säga länkannons..

I o för sig så har jag ju semester men lite sjuk är jag nog för jag orkar inte göra någan nytta.. Däremot orkar jag roa mig med bloggande och bloggläsande.. Så egenteligen är jag nog inte speciellt sjuk.. Fast allt är ju relativt, till o med tokiga idéer, och såna kan jag ibland ha massor av.. Men det är ju bara min åsikt att de är tokiga, andra kanske tycker de är helt sjuka.. Det har de helt rätt i att tycka men eftersom detta är min blogg så kommer jag fortsättningsvis att förmedla mina tokiga idéer oavsett om läsaren vill det eller inte..

Har man semester så är ju inte lönen speciellt sjuk eftersom man ju får ett litet extra bidrag vid nästa löneutbetalning..
Fast det är ju lite sjukt att det kommer i efterhand eftersom de där extrakronorna hade behövts just när man är semesterledig för det är ju då som man har extrautgifter.. fast det gäller ju enbart dem som åker bort på semestern.. De som får hem en massa gäster i till exempel sommarstugor, eller andra ståtliga kojor som ligger långt från städer och respektabla villaområden, har nog inga extrautgifter eftersom de inte behöver åka någerst.. Förutom till närmsta stormarknad för att inhandla gästmat.. Men stormarknader ligger ju för det mesta rätt nära så det blir ju inte så långt att åka..

Fast jag har nog lite förutfattade meningar här o inbillar mig att gäster tror att de kan komma o åka som de vill, utan att bidra med kronor som de inte har eftersom semesterkassan fylls på efter semestern.. Hade man kommit ihåg det så hade man ju skickat ett semesterbidrag i efterskott.. eller.. Men det ska nog till väldigt bra minne om man ska komma ihåg vars man var för en månad sen när semesterlönen, samt bensinräkningen kommer nästkommande månad..

Sjuk Lön-länken kan ju också locka den som tycker att lönen är sjukt låg.. misstänker i så fall att det finns många som skulle klicka på den länken.. Men då blir det ju i eget tycke Sjuk Lön och enbart relaterat till egna tankar om lön och sjuklighet.. Där måste jag säga att Allt är relativt i ens egna ögon.. Läste någonstans om riksdagsledamoter som får 20 000kr/månad trots att det är månader, ibland år, sedan de slutat ledamöta.. och det utan tryck på sig att ställa sig till arbetsmarknadens förfogande.. Hmm.. eftersom jag inte kommer ihåg vars jag hörde/läste det så kanske det är bara en av mina fördomar.. Men ett är sant i alla fall, de har i så fall högra lön än jag, till o med när jag har semester.. Fast jag har ju bara tagit ut 4 dagars semester..

Och om man verkligen är sjuk så är det ju inte lön utan en ersättning.. tyvärr så räcker det inte alla gånger med att man träffar, undersöks och pratar med en läkare.. i slutändan är det FK som bestämmer om man får någon ersättningen eller inte... o när inte de kan bestämma så finns det försäkringsläkare som gör det.. Hittade ett forum för frågor angående hur man går till väga om man har problem, eller fått kalla handen hos Försäkringskassan.. 
FKK..

Ja, just det, så här stod det i annonsen:
Sjuk Lön
Mallar och blanketter för Sjuk Lön.
Företagarna Kan Personalfrågor!
och länken ledde, just då, hit

Kommentarer
Postat av: Inga M

Suck, det svenska språket befinner sig i fritt fall! Ingen ordning längre!

Postat av: Mette

Ja.... jag orkar inget heller. Sitter och bloggar men borde verkligen både diska och storstäda.... hm..... jag är kanske sjuk? (hehhehe)

2007-01-04 @ 18:23:35
URL: http://akuttvekan.blogspot.com
Postat av: Darkangel

Jamen, det var ju kul! :)
Med sjuk lön alltså!

2007-01-06 @ 01:03:51
URL: http://pyret.blogg.se/
Postat av: Excessa

Inga.. Ja, lite så är det.. Är lite allergisk mot särskrivningar jag..

Mette.. hmm.. du skrev b-ordet.. Faalit! Men jag tror absolut inte att du är sjuk, du bara prioriterar.. Smart med andra ord! hehe

Darkangel.. Om man håller gluggarna öppna så kan man se mycket roligt här i världen, och det skrivna :)

2007-01-06 @ 17:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback