Utanför..

.. mitt fönster var det vitt på backen idag.. det har snöat i natt.. och jag känner mig mer hemma.. ombonad.. alla gatuljud dämpas och dagen blir ljusare.. Visst kan det vara så att den kommer sent men väntade vänner är ändå väldigt välkomna..

Saknade Kommisarie Morse igår.. fast serien heter Lewis så väntade jag nästan att Morse skulle komma in i bilden.. Så blev det inte eftersom både rollfiguren o skådespelaren, John Thaw, numera njuter av underbara dagar på andra sidan regnbågen.. Själv var jag lite trött o längtan att få lägga mig o titta var stor men jag visste ju att då skulle jag somna.. Därför satt jag med bena i skräddarställning o hakan lutande i handen.. hmm.. ändå missade jag en liten stund av filmen.. det råkade bli en 10-minutersblink någonstans mitt i.. men jag såg både början o slutet.. ;-)

Långfrukost o sen upptäckte jag reprisen av Stockholm horse show.. Det är en upplevelse att se samspelet mellan häst och ryttare.. En man red helt utan andra hjälpmedel än sig själv.. band till o med för ögonen på hästen en stund och hästen lyssnade och litade ändå på mannen.. Det kallar jag förtroende och samspel av högsta rang..  Men även de som har både sadlar och träns har ju också ett samspel som är beundransvärt.. Tror jag blir lite avis.. skulle bra gärna vilja ha en liten isländare jag..

Eftersom det var/är snötäckt ute så ville benen ut på promenad.. ja, själen viskade att den också ville ut.. så vi tog en lagom lång entimmespromenad tillsammans..

Vinter

Världen kändes ljusare och mer välkomnande..

Vintersol

o åt andra hållet lockar solen.. Blir stillastående o som en törstig blomma suger jag i mig de droppar av värme hon bjuder.. När jag kommer in i bostadsområdet ser jag att hon speglar sig i varenda fönsterruta.. Och jag tänker på de spegelbilder jag mött och möter.. funderar på varför det är så lätt att se värmen i andras bilder.. hmm.. skrattande går jag vidare o tar till mig solens spegelbild av värme..


Kommentarer
Postat av: Anne-Maj

Nu börjar jag gråta floder! Jag missade reprisen! jag som planerat och planerat...Livet går vidare... Snön dämpar ljud, visste jag inte.

Postat av: Lena

Så underbart med vitt och snöbeklädd natur.
Ska du ta med sparken och komma upp på kullen, ta ett glas vin, äta vindruvor, och åka den röda pulkan utför om den syns bland det vita? vi är några som är på väg...
kramen...

2007-01-13 @ 21:27:10
Postat av: Blackout

Mina favorithästar är fullblod, nordsvensk och frieser men jag har även ridit islänning. Det är fräs i dem, det är det inte många som tror om de bara varit ute på vanlig rida-stolsits-turridning. Fick rida en EM-häst och prova flygande pass och det var en upplevelse, det var lika mycket goo och vilja i den lille rufsiga saken som i ett stort nervigt fullblod.

2007-01-13 @ 21:52:59
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Visionary soul

Åh - du hann ut medan det var ljust! Det hann inte jag... men det var ganska vackert från min plats en bit upp i luften, också. Kanske hinner jag i morgon... om jobbet blir klart någon gång... :-(

2007-01-14 @ 00:19:06
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Inga M

Vilka fina bilder! Snön är så efterlängtad!

2007-01-14 @ 00:45:31
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Pallas

Vilka fina foton! Jag fascineras också av ett gott samspel mellan häst och ryttare. Det är underbart att se när det bygger på förtroende och inte tvång. Islänningar är verkligen härliga! Jag var på Island och red för några år sedan och dit vill jag gärna tillbaka! Men det går ju att rida här i Sverige också! :-)

2007-01-14 @ 05:57:59
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Excessa

Anne-Maj.. aj, blir ledsen för din skull. Men finns det ingen som spelat in det? Eller går det o beställa från show-ledningenskontoret kanske?
Jo, ljud kan vara dämpade. Funderar på hur man, jag kan beskriva det..

Lena.. Jaa, kommer springande med sparken o mössa i hand.. skotta fram pulkan så åker vi med fart så det hissnar i magen nerför backen.. kraam

Blackout.. Har aldrig ridit någon islänning men tror att de är gooa, envisa, fartiga o alldeles alldeles underbara..

VS.. Jo, lyfte mig i kragen o gick ut.. men så jag har ju inget jobb som måste bli klart. Hoppas du kom ut en stund i dag :-)

Inga.. Tack! Jo, den är mycket efterlängtad..

Pallas.. Tack! Åh, jag vill också åka till Island.. Ber snällt: Packa ner mig i resväskan nästa gång du åker ;-)

2007-01-14 @ 15:22:03
Postat av: Nina på Johangården

Det ser ut som om det brinner i skogen på nedre bilden. Fint!

2007-01-14 @ 16:27:30
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Anonym

Nina.. Samma tanke hade jag..

2007-01-14 @ 16:58:17
Postat av: Excessa

Ja just det.. var jaget som glömde signaturen..

2007-01-14 @ 17:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback