Kanske..

.. är det dax att göra något åt bröllopspresenten.. alltså, i dag kom jag på att det är nU till helgen som det ska stråla om paret.. o jag har bara till på torsdag kväll att fixa den.. Jahupp, livet är lika obegripligt som vanligt för jag hade ju en hel evighet på mig att fixa detta.. Det får nog bli det som dök upp i min tanke första gången.. en enkel väggklocka i trä som jag målar deras namn och datum på.. o kanske några slingrande blommor..


Helgen har för övrigt varit skön.. Det började med att jag tog ut en timme komp på fredag eftermiddag eftersom jag ville stöka undan handling o sånt innan ex-grannen kom med hårbollarna.. Uuunderbart att komma hem tidigt!
På hemvägen från mataffärn så kikade jag på klockan o fundilerade på om jag skulle hinna kånka upp vinterdäcken till förrådet.. Beslutade att ge det en chans o parkerade framför porten.. Upp med varorna o hämta förrådsnyckeln.. Ner till bilen o kolla klockan.. 17.13.. kånka däcken till hissen, åka upp o kånka in dem i förrådet.. Trippla nerför trappen, in o tvätta händerna o ner o flytta bilen.. tittade på klockan.. 17.28.. eehmmm... O detta har jag gruvat mig för i flera månader..... Smaaart tjej jag ;-)
Visst vet jag att det går fortast att stöka undan saker omedelbart men jag undrar om jag någonsin kommer att lära mig det.. I vkäll har jag till exempel svarat på ett mejl jag fick för en månad sedan.. I och för så var det inget livsviktigt utan mer ett om att lära känna varandra lite.. Jag har inte glömt det utan läst det flera gånger men så har det kommit något annat emellan.. Visst sägs det att det är bättre sent än aldrig, men jag är allt ute o cyklar lite väl sent ibland.. Jag ska försöka börja tänka om o inte skjuta upp till i morgon det jag kan göra idag! Förmodligen så är det jag som vinner mest på det och kan glädja mig själv och andra.. o det är ju sånt som är trevligt o livgivande..

Hårbollarna är det däremot svårt att skjuta upp ens en liten stund.. På lördag morgon vaknade jag av att gammelhårbollen satt bredvid sängen o sjöng.. när jag vände på mig så stack jag näsan i en av mina röda gympaskor (jaja, heter något finare men det kommer jag inte på nu ;).. hmm.. Jag undrade lite om han tyckte att det räckte att jag tog på mig skor o inget annat innan vi gick ut.. Ahaaa, även han måtte tycka jag är snygg naken o alltså kan jag inte vara helt ute o cykla.. ;-D  Båda kunde dock vänta till jag klätt på mig o efter deras frukost så hade de inte alls någe bråttom ut.. Matvrak!
På söndag var det en sandal som låg bredvid kudden.. ja just det, det var aningens varmare den dagen..

I dag har det varit ännu varmare.. i solfönstret på jobbet var det 96 grader F.. o jag är bara sÅ Tacksam att vi sitter i nya lokaler med fungerande ac.. :-)

Alldeles nyss skickade T mitt horoskop för morgondagen;
Du är väldigt charmig, och det kan få följder som du inte riktigt tänkt dig. Vissa av dem är positiva.
hmm.. bara vissa?

Nu är det dax för favvon på 4+.. Cecar Millan.. Mannen som talar med hundar..

Må väl o försök göra någon glad i dag, om det så bara är dig själv :-)

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Hur gick det med horoskopet... vad fick din charm för följder?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback