Semestertider..

.. gör att det, inimellanåt, är lugnt på jobbet.. Ändå är det stressigt.. Saknar jättemycket bästa jobbkompis.. Vi har jobbat ihop i 5, eller är det 6, år och ända från början så tänkte vi gemensamt ansvar om jobbet.. Ja, tänkte, för vi har som aldrig uttalat orden.. Visst glömmer både hon och jag saker men då hjälper vi till att påminna varandra.. Nu är det jag o 2 bästa vickor.. hmm... Arbetet flyter inte på som vanligt o de har tendenser till selektivt seenden och såna däringa småbesvärliga jobb lämnas som om de inte finns.. Visst, jag påminner dem.. och ställer ledande frågor i hopp om att de kanske ska/kan lära sig att inte ta för givet att jag ska fixa de jobben, men hur kul är det när jag får sura svar som; Ja, jag vet. Och jag är faktiskt inte helt dum/blåst i huvudet!
Såna svar tycker jag inte om för det är inte alls det jag menar.. Jag vill bara att alla ska ta ansvar för jobben.. Förmodligen är det mest rädsla att misslyckas som ger mig dessa kommentarer och kanske jag får börja omformulera mig och berömma mer..
Eller också säger jag bara att har du tagit emot det så får Du fixa det! Fast det har jag redan prövat och gissa vad som hände.. jobbet blev osynligt för den som tagit emot det.. ;-)

Men.. Det är bara 13 jobbedagar kvar innan MIN semester börjar.. image145

Hmm.. den där bananen ska dansa.. Fungerar tydligen inte här men det gör inget.. Förresten så är nog det bra för hur trött skulle inte jag vara efter 13 dagars jobbedans..


Uppdate!
I redigeringsläget är banan lite vänsterkonvex.. eller är det högerkonkav.. Men på i min läsare vickar den väldans på knäna.. hmm..

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Ha en trevlig helg!

Postat av: Excessa

Junitjej.. Tack och detsamma till dig!

2007-07-20 @ 21:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback