Det började..

.. med att mobilen ringde strax före 8 innan jag öppnade butiken i morse.. Han hade försökt ringa när jag jobbade igår men då svarar jag inte på mobilen.. Det blev ett kort, men trevligt, samtal.. Bästa jobbkompisen satt o pysslade med sitt o låtsades inte höra.. men när vi lagt på smilade hon upp sig o frågade vad jag har på G eftersom hon hade känt igen rösten från i början på veckan.. Fast hon sa att hon inte hörde vad han sagt, det var tonläget hon kände igen.. Jag berättade som det var, för det är ju lite kul att ha någon att dela med sig också.. Sa att jag träffat ett par men att det inte känts "rätt" första gången.. o känns det inte "rätt" eller snarare bekvämt första gången så tackar jag för visat intresse och går vidare.. Det kanske låter lite hårt men jag tänker inte dejta någon bara för att vara snäll! Snäll har jag kanske varit förut, men nu är jag bara självisk..  För en stund kände vi oss som ett par fnittriga tonåringar.. Underbart när dagen börjar med leenden!

Sen började den kaotiska jobbedagen.. Vi började jobba undan nästa vecka o fick bra fart under telefonerna.. Väntade på att flyttkarlarna skulle komma o börja bära.. Fick en sista fm-fika med gemensam korsordslösning med de gamla fikarumskompisarna... Vemodigt! Sen kom flyttkarlarna o började bära.. Vad ska med? Kommer ni en gång till? Det här bordet ska med! Nä, inga möbler var det sagt! Vid 14 kom de o hämtade mitt hissbord o då var det bara för mig att packa ner datorn... ta en sista em-fika o sen gå äver till nya stället o börja plocka upp... flytta om skrivbord o bära bort kartonger.. dricka kaffe o vänta på att elektrikern skulle komma o ställa upp kopplingsstolparna... Vid 16 kopplade vi över telefonerna o så var alla samlade o så småningom blev det genomgång av nya telefonerna.. Vojne, vojne så många knappar det är på dem.. Förhoppningsvis kommer vi att komma ihåg hur vi startar dem på måndag..
Aldeles innan jag gick så fick datorkillen igång våra datorer så jag sa att måndag blir en spännande dag. Det är nog bara till att skriva telenummer på en lapp utifall man skulle tappa bort kunden... o förmodligen kommer det bli en massa skratt åt en själv när man, Jag, tappar samtal både hit o dit.. Men sånt gör inte mig någe för jag inbillar mig att jag är liite bra på att skratta åt mig och med andra...

Hann inte hejdåkrama en endaste på gamla stället.. men det var nog lika bra för då hade jag nog blivit väldigt lessen i ögat.. Tänkta många gånger på hur det kommer att bli för tant M.. o P.. o J.. o S.. o A.. o C.. o många andra på måndag när de kommer till jobbet.. Vi har ju varit 3 tjattrande jäntor i ett rätt centralt placerat rum, men på måndag är det tyst där... Själv kommer vi nog att ha fullt upp med att komma i ordning men för dem blir det en stor förädring..  Fast det är ju inte farväl för evigt för vi kommer även i fortsättningen att ha dem som kunder..

När jag sent omsider kom hemcyklande såg jag, ögonvrån, förstadaten stå på sin balkong.. Fick liiite lust att vinka o springa upp till han men kände att dagen i dag har varit tiillräckligt händelserik.. Gissar vilt att jag strax kommer att somna... o ett sovande jag är inte speciellt roligt att ha som sällskap... 

Och i morgon ska jag sova precis så länge jag vill.. o så kom jag på att vi är lediga på onsdag.. Uuunderbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback