Mobilen..

.. ringde i måndags o det var en röst jag inte kände igen som var på andra sidan.. Den förklarade att den hittat den mobil den ringde från på ett pendeltåg o ett av namnen i den var mitt.. Eftersom den sa att den bodde i Sthlm så visste jag precis vem det var.. T hade tydligen glömt mobilen på tåget.. eller hade det hänt något..
Frågorna surrade genom huvudet men jag kunda fatta mig så pass mycket och förklara hur det låg till, be rösten snällt om den kunde skicka mobilen till T.. Sms:ade över adressen dit mobilen hör hemma o kunde inte annat än hoppas att den skulle komma rätt..

På tisdag morgon ringde jag till ett ställe jag vet T ofta brukar vara på.. När det svarade så förklarade jag att det här kanske låter konstigt men jag heter L o ringer från Umeå (och har aldrig varit hos er men jag tror jag skulle gilla att besöka er (men det sa jag inte)). Ni har en T som brukar vara där. Kan du lämna ett meddelande till honom?
- T??? Ahaa, det är han som ***..?
- Ja, exakt! Kan du säga att han, förhoppningsvis, kommer att få igen mobilen. En röst ringde idag o lovade den skulle skicka den till honom.
- Jag har inte sett honom i dag men jag kan be han ringa dig, o så tog hon mitt namn o nr.
- Tack för hjälpen, sa jag o la på..

T har inte ringt.. o de sms jag skickat går fram men jag får inget svar tillbaks..

Ovissheten är jobbig, men jag kan inte göra så mycket mer än önska att allt är väl med honom.. och om det är en djup svacka, att han så småningom kommer ur den o finner glädje igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback