Nu..

.. ska jag o hårbollarna, japp, både gammelhårbollen o lillhårbollen är här i helgen.. Och, faktiskt, så tror jag att de gillar litegrann att vara här, för efter att ha nosat runt litegrann o konstaterat att inga främlingar var här så hade jag en i soffan o en sittande vid mina fötter.. o båda tittade på mig som om de aldrig blivit snällt behandlade.. Jösta vad jag inte tror på dem! Tack vara lite knaprig rundhålig röd hundgodis så märkte de inte att husse gick o sen la de sig där de stod.. Förmodligen ser de vistelsen här som rena rama semestern.. kan det bero på att jag skämmer bort dem lite? Men jag lovar, det är bara jätteliiite bortskämming ;-)

Fick fråga om jag ville och kunde ta dem även nästa helg.. Sa Ja gärna, innan hjärnan vaknade o kom på att nästa helg är jag ju på bröllop..
Spontant skulle jag hellre stanna hemma istället för att möta förebråelserna i blickar, ord och kommentarer med gråten i rösten; Du kan väl höra av dig någon gång..
Ja, det är en cirkus 43 år lång historia .. För ett par år sedan påbörjades en ny och den är jag ansvarig för! Jag är också ansvarig för mina känslor men inte andras! Det låter hårt men jag trampar inte på andra med stilettklackar utan värnar bara om mig själv och mitt liv! Och den viktigaste människan i Mitt liv är Jag! Jag har mina begränsningar och kan inte tillåta mig att sitta o hålla med och bekräfta andras självömkan.. Nope, har jag fått nog av!
Och det är för lillebrors skull som jag, nästa helg, kommer att åka ner o umgås lite med släkten.. o nu har jag 1 vecka på mig att fundilera ut en bröllopspresent som är personlig och förhoppningsvis visar att ajg, trots liten kontakt, gillar han.. på håll alltså ;-)


På lunchen ringde de från stället jag ringt till o frågat efter T.. Jag blev glad att de ringde för den sa att de frågat T om det jag sa.. alltså lever han o börjar komma upp till vattenytan igen..
Sen ringde även T o förklarade hur det hade blivit som det blivit.. Men han behöver inte förklara varför, hur och vad eftersom jag har en rätt bred bakgrundsbild. Och hamnar man i ett tunnelseende så är det, ibland, bara att vänta på att tunneln tar slut..
När vi pratade så var det någon som kom och ville spela schack med T och vi slutade.. Jag är glad för hans skull att han får känna att andra vill spela, prata, umgås med honom, T, en av de mest empatiska människor jag mött..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback