Haktappningarna..

.. har duggat tätt i dag..
Till att börja med så förklarade en kvinna på jobbet att hon och hennes man hade diskuterat bilkörning i går och att hon höll med sin man då han sa att hon (och ALLA andra kvinnor) kör bil sämre än honom.. hmm.. Nja, jag håller inte alls med för det går inte att dra alla över en kam, varken kvinnor eller män.. Men det var mer sättet hon sa det på, det lät som att han övertygat henne om att han hade rätt.. bland annat så sa hon att kvinnor aldrig buskörde eller kör för fort.. Ooopsi, jag är nog inte så kvinnlig då.. fast jag försöker hålla hastighetsbegränsningarna.. det är bara när jag stannat som jag sen fort, fort, fort vill upp i den aktuella hastigheten.. ;-)

Senare när jag var till norrlandsoperan och skulle hämta biljetten jag bokat så tappade jag ungefär 3 hakor när hon bakom disken frågade om det var
Cést si bon jag skulle se.. eeh.. mummelmummel.. det ska i alla fall vara den 19 april, sa jag.. - Åh, vad spännande, fransk soaré, sa hon.. och jag tappade ännu en haka.. eeh.. Varför jag tappade hakorna var för att jag var fullständigt övertygad att det var Ein deutsches Requiem jag bokat biljett till..
Jag tog biljetten till Cést si bon men var fortfarande inställd på att jag hade rätt datum inprogrammerat.. fast det hade jag inte.. Livet är allt bra underbart ibland :-)

På söndag är det Improvisationsteater i B-salen.. men jag vet inte om gammelhårbollen fortfarande är kvar här annars kan jag tänka mig titta in där.. Fast det är återkommande 1 gång i månaden..
Fick just reda på att ex-grannen inte ska åka bort i helgen, så då kan vad som helst hända..

På många kartsidor kan man ju räkna ut hur långt det är om man åker bil, men promenerar man så kan det bli en helt annan väg.. Hittade en sida där man kan sätta ut punkter och få rätt bra avståndsräkning även för promenader.. o så kan man räkna ut förbrukade kalorier men det kräver att man vet vad man väger, och jag har ingen våg.. Här är den! Jag har inte kommit på alla finesser men har räknat ut att om jag skriver in gatuadress, stad och land (utan å,ä,ö) så kommer jag dit jag vill börja.. sen är det bara att starta och så dubbelklicka i varje kurva :-)

Som pricken över i:et så hittade jag även denna lilla figur som alltid får mig att le :-)

Ja just det.. Skickade iväg några hälsningar med snigelposten.. hmm.. önskar jag kunde följa med o se leenden som jag stoppade ner i kuverten förvånat poppa upp.. Fast man kan ju sällan få allt så jag är bara glad att jag skickade iväg breven :-)

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Tappad haka rapporteras från Gävle!
TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat av: Excessa

Tant.. Vassegoo! Det var rena rama nöjet från min sida

2007-03-20 @ 07:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback