Svarta och vita..

..var de ju båda två.. men vänster var tvärrandig och höger var lite psykedeliskt obegripbar.. Men inte en enda kommentar fick jag.. hmm..

Tyckte alla att jag bara var "normalknasig"..
Eller.. vågade de inte säga något för att inte genera mig eftersom de trodde att jag, av misstag, tatt ett par olikmönstrade sockar på mig när jag klädde mig..
Eller.. var det bara så att de (som vanligt) drunknade i mina mörkbruna brunnar till ögon..
Eller.. glömde jag byta om till mina innetofflor kanske..
hmm.. i morgon blir det vänster på höger och tvärsom..


Flyttplanera går framåt och i dag började vi prata om hur det är tänkt vi ska sitta.. eehum.. stor- och lillchefen tänker på helt annat sätt än jag o bästa jobbkompis.. förhoppningsvis kan vi få dem att lyssna på våra argument för vi sitter ju, bokstavligt talat, mitt i smeten hela dagarna.. Just nu har vi bara en skiss att utgå från och jag får lite rysningar när alla skrivbord är långa o kantiga.. vill ha en arbetsplats där jag bara kan snurra stolen till höger/vänster och så har jag skriv- och avlastningsyta.. vill, helst inte, ha ett långt rakt bord där jag måsta sträcka mig eller åka rally fram o tillbaka i stolen.. Processen är i alla fall i gång och jag ska göra mitt bästa för att skriva ner det jag tänker så jag inte bara står där en vacker dag på ett ställe jag inte alls trivs på.. Kanske skulle det vara bra att kolla lite kontorsergonomi för jag kan ju bara tala för hur mina axlar känner att de inte vill jobba men det kanske ändå inte är optimalt..


Tidig lunch och alldeles ensam med min mat.. Det är bara så skönt, men det beror ju på att jag har en massa kackel i lurarna övrig tid.. sen kom S in och frågade, på skämt, om hon störde mig.. Jag förvånade mig lite själv när jag rakt från hjärtat berättade att hon är en av dem jag trivs bäst med att tillsammans med.. sa att hon har en röst som är väldigt behaglig att lyssna till o så trivs jag i hennes tystnad.. och tystnad kan ibland bli väldigt jobbig när man känner att nu tycker den andra att jag ska säga något, eller fråga något, eller berätta något.. I och för sig så är just de känslorna mina känslor, om nu inte någon hela tiden babblar på själv och vill ha svar om allt o inget.. Någon kan vara precis vem som helst som känner och har ett behov att prata.. en del är någon ibland och andra kan vara någon hela tiden.. Själv inbillar jag mig att jag är någon mest hela när jag får ringsvarare som säger att de tycker om att jag ringer dem.. I dag sa R - My God, du har så sexig röst! Du får ringa mig flera gånger om dagen om du vill ;-) - Thank U, sa jag och log brett för R är lika goo h*n med :-)


Inser att jag kommer att sakna S väldigt mycket när vi flyttar.. men det är ju ändå bara ett kvarter bort så vi kan ändå lunchsällskapa om vi vill och har tid.. misstänker att det är just tiden som kan sätta käppar i planeringarna..


I går låg en liten kortkram i min postbox.. fast den visade en lång kram.. Det värmer gott att någon tänkt på mig och T är en riktig raring och inte alls någon någon.. bara speciell..


Sen måste jag erkänna en sak.. jag hade i och för sig hoppats att min handling skulle gå nästan obemärkt förbi och att någon inte skulle se, och förstå, att det var jag som handlar som jag gjorde.. Men Nähä, så gick det inte.. Hon avslöjade mig och kallade mig luring.. Okej, jag kan inte annat än Erkänna, just hon är jag! Obegripligt men sant :-)
Jag är nog en liten luring och jag kan evenuellt imellanåt få ideér som är lite.. obegripliga (för den som inte förstår mig).. Men det gör inget så länge mottagaren blir förvånad, överraskad och glad.. o den glädjen sprider sig till mig så jag blir alldeles glad och sprittig.. Jo, just det..


Hmm.. kan det vara så att även den stress- och dåligthumör som jag känner och sprider runtikring, så småningom kommer tillbaka till mig..  Det tål att tänkas på.. Visst måste man få reagera och agera, men surkommentarer kanske blir som ett eko som studsar en hel evighet mellan dalgångar och bergväggar..

hmm.. har länge önskat mig en liten boxningsboll på jobbet där jag, och andra, kan avreagera sig när det uppstår orimliga situationer.. kanske skulle föreslå det till nya kontoret..


Btw.. funderar på att testa både till o frångående på fredag.. bara för att testa.. o sen är jag ju ledig 2 heldagar (+ kvällstimmarna på fredagen).. o jobbeveckan efter är bara 3 dagar och 7 arbetstimmar sen är vi ledig 4 långa dagar.. o jobbeveckan efter den ledigheten är endast 4 dagar kort.. Eller hur man nu väljer att vrida på saken.. ;-)


Nu har jag ju i och för sig inte speciellt bra koll på när fullmånen infann sig senast.. men.. jag kan i alla fall läsa mig till att: Påskdagen infaller sedan år 325 alltid första söndagen efter första fullmånen efter vårdagjämningen..


hmm.. kanske bäst jag bestämmer en date med kudden innan jag börjar vindla om fullmånen och den dagen..


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

hrm, jag skulle skriva nåt smart i ditt inlägg precis här ovan men kommer bara till nåt med "404 och error"...

Vad har du gjort?

Postat av: Excessa

Nina.. eehumm.. Jag har inte gjort något alls. Men jag misstänker bloggen är lite tokig för den anser ibland att Jag och mina kommentarer är spam.. hmpf..
Däremot är jag rätt säker på att Du är smart så jag saknar din kommentar..

2007-03-29 @ 19:56:17
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback