Gårdagen..

.. finns inte mer o glad är jag för det för i går var jag bara så trött.. sov länge o somnade tidigt.. Lyckades i alla fall klämma in en liten cykeltur och middag blev det också..

I morse däremot vaknade jag väldigt tidigt om man nu kan räkna 07,25 som tidigt.. jo, det kan man om det är söndag och man är ledig.. Långfrukost med Monkey world o så lite slappande.. en kaffekopp till Gilmore girls o änteligen börjar Luke fatta varför Lorelai sällan, och aldrig, stör när hon ringer eller kommer förbi.. Hoppas 25-öringen ramlar ner hos henne med..
Lorelais förhållande med sina föräldrar är lite som mitt eget.. fast vi var inte så rika, men sättet är ungefär så.. o hade jag haft en dotter så inbillar jag mig att jag varit lika goo, och snygg, som Lorelai..  men eftersom jag varken har någon dotter, eller son, så är jag rätt nöjd med att vara ungefär lika snygg som hon..
Jag har inte följt serien från början men nu känns det som att jag vill att de börjar reprisera den.. Fast det skulle nog vara jobbigt att följa Lorelai o Lukes kärlek i 6,5 säsong.. Nä, jag är nog nöjd med att det börjar hända saker nu istället..

Börjar bli lite fingerfärdig med mobilen.. har hittat både specialtecken, larm, kamera och wap.. Dutti jag! ;-)

I veckan ska de installera brandlarm i alla lägenheter o det är väl inte en dag för tidigt.. Har för mig att det var ett par år sedan det blev någon lag/rekommendation på att såna skulle finnas i alla lägenheter.. fast det kanske bara gällde allmännyttiga/statliga/kommunala lägenheter.. I alla fall så kom min dåvarande vaktis med en till mig som jag valde att montera själv. Fast jag hade ju redan en, men jag bytte ut den.. Jag hade mina tankar om brandvarnare då om att det skulle vara bra om de var sammankopplade för om jag inte är hemma så kan jag ju inte varna grannarna utifall det skulle blivit någon elkortslutning i min lägenhet o larmet gick.. Men det kanske är att bli lite avancerat..
Nåja, för att inte låta brandvarnemontörerna behöva kliva över ena massa saker så har jag bestämt mig för att plocka undan lite.. i och för sig så är det inte lortigt här, snarare lite charmigt stökigt.. eehmmpf.. ja, någonting åt det hållet då.. men det känns inte som jättejobbigt eftersom jag kom på att det kan vara lite trevligt att röja borden o om jag rensar fåtöljen så får jag en skön läsplats..

Sen tror jag att jag ska göra någon slags köttfärsrullar med hackad broccoli inlindade i någon sorts italiensk skinka (jag råkade få med mig från affärn) stekta i ugn.. till den blir det hackad o stekt charlottenlök blandad med rivet äpple, turkisk yoghurt, curry (fast sånt har jag inte), gurkmeja, salt o peppar.. skivad ugnsgrillad sötpotatis till..

Lite cykeljusterare har jag varit men däcken får allt fortsätta åka i bilen ett par dagar till..

Önskar att min vinylspelare fanns här o inte på vinden.. Tack o lov så finns ju youtube..


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Jag är så tråkig idag så det är inte klokt. Jag diskar och tvättar och städar undan diverse grejor som NÅGON lagt på fel ställe. Eller så är det våra spöken, de verkar vara många om man ska se till hur saker lägger sig på fel ställen hela tiden.

Postat av: Visionary soul

Från en som nog faktiskt har sett hela serien Gilmore girls, i alla fall de första säsongerna - det mesta handlar INTE om Lorelai och Luke... det händer nya saker, relationer förändras hela tiden i serien.

Och jag känner också igen relationen mellan Lorelai och hennes mamma... lite, på vissa sätt. Bristen på förståelse från mamman, ffa. Lorelais mamma är en av de företeelser/människor som är obegripliga för mig - hon är precis hur jobbig som helst, och en massa folk i hennes närhet väljer att inte se det... konstigt.

Det låter som om du haft en bra helg i alla fall! :-)

2007-05-06 @ 21:52:58
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Struntlillstrumpa

Har alla utgivna säsonger av Gilmore Girls. Och varje avsnitt är sevärt, jag lovar!

2007-05-09 @ 15:43:26
URL: http://struntlillstrumpa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback