Motivation..

.. kan vara jättesvårt att hitta ibland.. speciellt om man hamnar i ett tunnelseende eller en mörk spiral.. O det behöver inte alls handla om livet eller orken att kliva upp på morgonen. Det kan lika gärna handla om något fritidsintresse man har.. Själv så har jag ju haft hundar, underbara sådana, men om man bara går hemma o tränar o tragglar på så är det lätt att det låser sig o man tappar motivationen eftersom man inte ser någon väg ut ur ett mönster man hamnat i.. Okej, det kanske inte gäller alla, så var det i alla fall för mig.. Men tack vare lite kurser o diskussioner med andra hundägare så får man förhoppningsvis en massa nyttiga, och onyttiga, tips från varandra..

Själv har jag dock kännt mig väldigt motiverad de sista dagarna.. o speciellt i dag när jag visste att första kurstillfället skulle komma.. Jag tänkte också att jag har gott om tid att inställa mig där A o jag hade kommit överrens att mötas för att samåka.. hmm.. Planeringsmässigt så var jag inte på topp eftersom jag tänkte jag åker halv ett efter att ha käkat lite o duschat o sånt... När jag sitter o tittar på Gilmore girls så upptäcker jag att klockan är 12.. o mat o dusch var ogjorda.. Det blev till att ruscha lite men jag hann se hela GG, äta, duscha, prata i telefon o komma i tid till dit jag skulle..

Det var väldigt roligt att än en gång få vara cirkel- o handledare på en allmänlydnadskurs... Sex glada ekipage med tjejer o hundar i alla storlekar.. Jag var väldigt noga med att säga att eftersom det är en studiecirkel så kommer inte jag att stå o föreläsa utan att alla ska komma med sina tips om hur det fungerar för dem.. För det är ju så vi lär oss.. Lyssnar, tar in, bearbetar o provar... Och inget tips är för litet för att funderas på...
Men de skrattade lite åt mig när vi pratade om inkallning o jag sa att man skulle börja göra kullerbyttor o larva sig om hunden inte ville komma... O jag förstår dem för jag har själv varit i den situationen.. Förhoppningsvis kommer de att slappna av o bli mer lekfulla för att leka med en hund är göörkul.. o så inbillar jag mig att det skapar mer kontakt o närhet...

Nu är det dags att fixa några lunchlådor men vette 17 vad jag ska lägga i dem...

Dagen i dag.. har varit en alldeles underbart härlig dag...

Kommentarer
Postat av: Farsan Baloo

Hejsan
Ny runda i Solidaritetsbloggen. Den här månaden går vår hundring till förmån för Röda Korsets insamling till världens mammor.
http://delameddig.blogspot.com
mvh / Marcus

Postat av: Lena

låter som om du fått massor med energier, gott!

2007-05-28 @ 23:36:28
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback