Trött..

.. är bara förnamnet.. eller rättare sagt orken har flytt sin kos till landet långbort.. I och för sig så är det inget nytt för så här är det varje vår.. Äschan då, nu är jag lite kinkig för jag vet ju att det går över, någongång till hösten..

I går så överraskade jaget mig med att plocka fram snabeldraken och med Anastacia på högsta volym gick det unnan.. Och jag är så glad att jag flyttat för de kvadratmeter jag har är alldeles tillräckligt.. När jag ställde undan snabeldraken dunkade rytmerna och tog tag i mig.. en massa tillbakahållen rörelseenergi som behövde släppas ut...

Seasons change.. Anastacia



Cradle the weight of your life
You can survive
What lies before you
It's only a matter of time
Before the night
Turns into day
Oh, it should feel incredible, whoa..
To know you're not alone, uh
Just look in my eyes (just look in my eyes) whoa.. just look in my eyes

[Chorus:]
I said..
Happy turns to sad
Sometimes life gets bad
Things get rearranged
Nothing stays the same
It just never ends
Here we go again
One thing
Still remains, uh
Seasons seasons change

C'mon yeah seasons change
C'mon yeah seasons change
C'mon yeah seasons change

Are you scared of today?
Running away
I can see through you
Whoaoah..
It feels like an eternal haze
But it's only a faze
It's all in your mind
Oh, when you feel invisible, uh
Just know you're not alone
(c'mon, c'mon)
Just look in my eyes
(look in my eyes, huh, look in my eyes)
Just look in my eyes
Just look in my eyes

[Chorus:]
Happy turns to sad
Sometimes life gets bad
Things get rearranged
Nothing stays the same
It just never ends
Here we go again
One thing
Still remains, uh
Seasons seasons change

You can feel the air start to change
When you're walkin' out in the rain
And the colors inside your brain start fading
Til the winter is washed away
And nothing really feels the same
When sunlight's in your eyes
You feel alive

What I really want..
What I really want..
What I really want..
What I really want..
I said, yeah, yeah, yeah!
Yeah!

[Chorus:]
Happy turns to sad
Sometimes life gets bad
Things get rearranged
Nothing stays the same
It just never ends
Here we go again
One thing
Still remains
Seasons seasons change


Efter en halvtimmes hänryckning hoppade jag på swabben o så fick lägenheten en doft av såpa..  och disken åkte med av bara farten..
Blev lite matt så jag värmde bara en låda som fanns i frysen.. lammskav med kantarellsås och couscous, lite rivna morötter till.. Rätt okej om jag får säga det själv..

Somnade i skaplig tid trots att jag sovit bort halva dagen.. vaknade strax efter 7.. men det kanske var lika bra.. halvslarvfrukost och 5 dl mellanmål à la apelsin, päron, massa druvor och banan.. Om man låter lbi att spä med jos elelr vatten blir det en soppa som man kan äta med sked.. känns aningens mer mättande..

Vid 1 tog jag tag i latmasken o bestämde mig för en cykeltur.. När jag kom ut så stod inte cyekln där jag lämnat den.. Jaja, den stod väl ivägen o då var det bättre de flyttade på den än körde över den.. Jo pyttsan! När jag satte mig på den o skulle trampa iväg var växlarna lekta med så kedjan hoppade av både fram o bak.. *Suck* Men, jag är glad att jag upptäckte det idag o inte i morgon bitti när jag ska iväg till jobbet.. och jag var väldigt glad att de inte skurit sönder däcken eller gjort någe ännu värre, för kedjan var ju inga problem att fixa..

Egentligen skulle jag behöva baka för solrosbrödet är slut.. men det känns inte som att orken finns till det.. Men kanske jag ändå ska göra det för till helgen måsta jag fylla på lunchlådorna.. o det tar inte så snabla lång tid att sätta en deg o rulla ut den.. Och om jag låter Anastacia leda min energi åt rätt håll så ska det nog gå..

Japp, så får det bli.. Sen blir det stekt lax, broccolicouscous med nån smaskig röra till.. glömde bort den igår men den duger även idag... Till en annan dag ska jag fundilerar lite på om jag vill ha en grillpanna.. eller är det ett onödigt redskap tro.. Tips mottages tacksamt! :-)

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Milde Manasse! Om du uträttar detta när du inte har någon ork - vad i himmelens namn gör du när du är pigg?!??!?! :-)
Om grillpannor vet jag dessvärre intet.

Postat av: Excessa

Tant.. Nämen, det var ju allt jag gjorde på 4 dagar.. jättelite jöh..*s* Men allt är ju relativt och eftersom tankarna tänkte så kändes det mer än det var.. o när jag är pigg så är jag ibland lite kreativ :-)

2007-05-02 @ 18:54:39
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback