Ääänteligen..

.. tog jag mig för att cykla förbi o fråga hur mycket service på en modell 21:a kostar.. 395 kr sa dem och jag skulle få komma in igår och komma ut på torsdag och då skulle alla leder vara genomgångna, det som behöver pumpas pumpat och evenuellt slitna delar utbytta.. Vet bl.a. att det finns vissa bromsar som behöver bytas..
Faast.. är ju inte jag som är 21 utan min cykel.. Visserligen skulle nog vissa leder behöva ses över och smörjas, speciellt på morgnarna innan jag vaknat före sex.. Bromsarna fungerar dock rätt bra.. Ibland får jag för mig brösten skulle behöva pumpas för mina behåsar har blivit för stora det sista halvåret o behåsar är aaningens svårt o sy in.. Meen, kom ju på det kan vara trevligt med någon ny sexig behås så känner mig nöjd med dem opumpade..

Servicemannen lovade jag skulle få lämna in cykeln på fredag och hämta den på onsdag nästa vecka för jag är lite smart jag eftersom jag ju inte behöver cykel då jag är borta.. Har fundilerat lite på hur jag ska ta mig ut till badudden som jag inte hittade till förra sommaren då jag hade bil. Googlade o upptäckte det är bara ca 1,5 mil dit och det är ju bara ett stenkast och med nyservad cykel är jag där på en kvart.. Ja, det vill säga om jag hittar.. annars kan det nog ta en vecka eller så..

Nu när solen börjat komma fram upptäcker jag att jag inte alls ser bra ut för fönstren är lite vinterdammiga.. Så igår när jag var o shopade på ICA så kikada jag efter färg.. Tyvärr hade dem ingen Falu rödfärg, men för 17, jag är inte kinkig speciellt inte som det fanns 15kr rabatt på ett färgmärke så det fick bli Dark mocha.. Räjsade hem på cykeln o tänkte jag skulle börja frisera mig på en gång så det inte skulle bli så sent på kvällen.. Hahaha.. Kom inte igång förrns klockan var närmare 21 med trimmern.. Sen tog trimningen lite längre tid än vanligt eftersom jag kom på att jag skulle göra en kant i nacken, hopplösa jag.. När jag var klar med det så färgade jag så nu är snaggen 12 mm mest över hela hövvet förutom under kanten i nacken som går ungefär i jämnhöjd mellan öronen.. o så är jag rätt mörkhårig.. Fast luggen är rödslingad.. Så nu ser jag göörbra ut, tillomed fast fönstren inte är putsade..

Fundilerade lite idag på om jag kommer känna igen mig på lördag när jag landar i Borlänge.. Hittade bästa skolväninnans adress och tittade på kartan.. hmm.. Dem har visst byggt om o flyttat ikring hus o vägar lite hursomt därnere för ser inte alls ut som jag kommer ihåg.. Sen började jag fundilera på när jag var ner dit förra gången.. hmm... Har vansinnigt svårt komma ihåg när vad hände så blev inte det minsta klokare men kom i alla fall fram att jag nog inte varit dit under detta sekel..Men nu när jag cyklade hem så blåste det genom huvudet och jag kom på att det måste ha varit när jag var ner med vovsan på specialen i Täby, vilket år nu det var.. Hittade vovsans gamla ouppdaterade hemsida och Johoops, fanns utställningsresultat där från specialen när Willi Güllix placerade henne 3:a i championklass med ck i augusti 1999!
Kom på att SKK har alla data o hittade vovsans där.. Totalt 25 officiella utställningar och på 19 av dem fick hon CK (En i alla avseende typiskt och korrekt byggd hund med så framträdande förtjänster och så oväsentliga fel, att den är ett utmärkt avelsresultat, kan tilldelas certifikatkvalitet (Ck).) Samt något Hp (särskilt väl bevarad veteranhund kan tilldelas hederspris (Hp).) i veteranklass.

Vojne vojne vad många minnen som börjar bubbla i mig.. Första certet, andra certet.. championatet på specialen.. Norgeresan o norska championatet..
Men än mer det vardagliga.. hur hon, när vi tränade, kunde titta på mig med menande blickar.. Det såg ut som hon tänkte en massa som exempelvis
* Men herreguuu matte, vad vill du jag ska göra? Förklara!!!
* Jahadu, o Det tror du Jag ska göra bara för att Du vill?
* Nähejdu, idag har jag ingen lust..
* Tjaa, om du tjatar liite så kanske kanske jag kommer.. när jag är klar med detta!
När vi lekte kurragömma o hon hittade mig o skällde ut mig * Tror du Jag är dum eller? Skulle ju en valp klarat av! Gör det svårare nästa gång!
mm mm mm mm för finns hur många minnen som helst

Nu ska jag plocka lite för imorgon kommer en kompis hit.. Men ska bara plocka litegrann för snart är det dags sova.. Ja alltså, om jag börjar förbereda mig redan nu, kl 19:02 så kanske jag kommer i säng innan klockan slår 23..

Kommentarer
Postat av: Gsan

Jag har inte läst din blogg på mkt länge , men jag tror at jag ska komma ifatt stigeer in med en liten hälsning, "bara#, kram mvh G

2008-06-04 @ 01:28:13
Postat av: Excessa

Gsan Du är så välkommen när du än kommer

Kram med allt gott till Dig

2008-06-15 @ 22:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback