I går kväll..

.. gick det inte att få någon uppkoppling.. det spelade ingen roll att jag var envis som en.. röd gris.. det tutade bara som att det var alldeles för trångt på ledningarna.. så jag lekte med mobilen istället o upptäckte att det i alla fall gick att skriva kommentarer via den.. Kanske har jag ett Stephen King-modem som lever sitt egna lilla liv.. det är bara att hoppas att det inte kommer o äter upp mig på natten.. sladden är lång till det så om det vill så kan det smyga sig på mig när jag sussar som skönast..

Till för några år sedan läste jag nästan allt av King.. gillade känslan att av inte ha kontroll på saker o ting.. vad som helst kunde hända.. o skräckkänslan efter ryggraden var underbar.. Nu är det länge sedan jag läste något av honom.. kanske var det en flykt från verkligheten.. o kanske har jag blivit lite modigare idag o ser dagen som den är.. Kanske fann jag i hans böcker något som jag önskade skulle drabba andra.. för jag vet att jag har varit osnäll.. och oglad.. bara sett fel i allt.. som andra gjort.. o oavsett hur de gjort saker o ting så har jag tyckt det blivit fel o då har de ju naturligtvis gjort fel med flit bara för att jävlas med mig.. men jag vågade ju inte säga något till den berörda personen så varenda dag var en kamp som jag måste ta mig genom.. Idag blev jag påmind.. en kund ringde o gjorde en bokning som måste göras inom 1 timme och jag fixade det men muttrade lite.. efter 5 minuter ringde hon igen o avbokade samma sak.. o jag blev bara liiite mer irriterad och det hördes nog på mig.. då föklarade hon vad som hänt och det var inget som hon kunde påverkat.. både kunden o jag är beroende av andra.. så vi vinner ju inget på att irritera oss på varandra.. samtalet slutade i samförstånd och leenden.. Sånt slut Gillar jaget!

För övrigt så sussar jag numera skönt sedan jag införskaffade en nackkudde.. efter bara några nätter så har spänningarna i nacken o axlarna nästan försvunnit.. men jag ska nog unna mig lite massage på fredag ialla fall..

Igår strålade solen o jag tror att minst 1 dm av snön försvann.. takdropp o smältvatten som rann ner i dagvattenbrunnarna.. o när jag lutade mig mot solväggen så längtade jag efter ett par gummistövlar.. lusten att med klacken göra rännor för vattnet var stor.. tyvärr hade jag bara tofflorna, de fotvänliga, på mig så smältvattnet fick rinna som det ville..

I dag har det varit snöväder nästan hela dagen.. o många röster i fikarummet längtade tillbaka till gårdagens sol.. några arga.. andra uppgivna.. o jag förstår dem.. för har man lämnat långkallingarna o mössan hemma så känns det kallt när snövindarna kryper innaför skinnet.. *inte ett dugg snäll jag*

När jag klev på bussen i eftermiddag så sa jaget, med ett leende, till chauffören; ja, idag ska man vara glad att man inte behöver cykla i motvind.. först tittade ha lite förvånat på mig, sen skrattade han.. =o)

Kommentarer
Postat av: Darkangel

Jag kan knappt skriva kommentarer. Det är hopplöst. Nästan. :)

Postat av: Excessa

Bara nästan hopplöst.. det är bra det, för då finns det ju lite löst hopp i alla fall =o)

2006-04-05 @ 21:45:13
Postat av: det handlar om mig

Irriterande samtal som slutar i samförstånd o leende
Gillas starkt ! *L*
Jag har också gillat spänning och king …
Men klarar inta av det längre, undrar varför .Kanske för man ser världen annorlunda ?
Ha en bra dag !

2006-04-06 @ 06:44:43
URL: http://blogg.4onlyme.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback