Sparade jaget..

.. på en datingsida igår.. var in o kallade nyss men hade inte fått några svar.. eller kommentarer i gästboken.. Fast vad kan man vänta sig på 1 dygn.. ;o)  Tittade runt bland andra annonser o funderade lite på hur olika vi uttrycker oss i skrift.. Jag tycker om att försöka få med ett leende o kke en liten undertanke i det jag skriver (kke inte här- men iaf när jag chattar..) andra skriver lite stelt.. men det behöver inte alls betyda att de är det.. De kan ju vara världens härligaste människor.. Går jag miste om något om jag inte svarar på en sådan annons.. Det får jag ju aldrig veta..  Men om man träffar någon irl så vet man ju inte om den är ungefär på samma våglängd när det gäller skriftspråk.. Haha.. Hur ska man kunna gardera sig mot sånt som man inte är på samma våglängd i..  Ajajaj, låter som jag har de värsta kraven på en eventuell promenad- o badvän.. Får nog lov att tänka till lite där.. o vara tacksam om det är någon alls som svarar.. hehe.. Men jag har ju ocksa valet att svara.. O kke blir det ett äventyr.. Vem vet.. Lite måste man väl riskera..

Ibland tänker jag att jaget inte har några fördomar.. O i mycket är det nog sant.. Jag försöker se människorna oberoende av utseende o var någonstans i ålder- o arbetsförhetsammanhang de befinner sig.. Men varefter dagar o timmar går så upptäcker jag att så snabla fördomsfri är jag inte..

Men det är ju bra att jag upptäcker det.. Då kan jag jobba på det..

Lite eftertanke skadar ingen :-)



 

Med upplyft blick han granskar husses drag,
glädje, tröst, var människa till behag;
den fattiges vän, den rikes försvar,
den ende som har sin trofasthet kvar.

George Crabbe, ur "The Borough"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback