Trög start..

.. i morse.. och jag vaknade med en chock när klockan ringde.. inte redan väl.. mitt i natten.. Andra klockan ringde strax efter så det var nog morgon.. ladda perkulator.. koka gröt.. äta.. dricka kaffe.. vispa grädde.. Vakna.. Jaaa, idag blir nog en bra dag.. Sjunga.. Nää.. gnola lite.. lee.. hoppas o önskar bakverken smakar.. smakar lite gott..

- Fyller du år? - Nä, jag fick bara ett "ryck" o bakade lite för att testa om ugnen fungerar.. o så är det gott med något gott till kaffet.. fast litegrann fyller jag ju..

Lite gott till kaffet gav många leenden.. o några kramar.. varma av omtanke..

Några säger det är svårt att göra rulltårtor.. ja, nästan omöjliga att lyckas med.. Jag är nästan på väg att säga att det är ju hur lätt som helst.. och att det bara är att ta vad man har till fyllning.. hinner hindra orden från att komma ut.. för morgonens meningar återupplevs.. - Jamen du har ju i alla fall haft varmt och skönt på semestern!!! - Nej, det har jag inte för jag mår inte bra när det är sÅ varmt!!!  - Oj.. nämen det är ju inte kul..

Jag är glad att jag täppte till truten på mig själv.. rulltårtor är inte hela livet.. o de är nog bra på något annat, som inte jag kan..

O för den delen så är det inte långt kvar innan minusgraderna hälsar en God morgon!

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Grattis på födelsedagen! När du nu fyller år, lite i alla fall... :-)

Postat av: Excessa

VS.. Tack! :-)

2006-08-24 @ 19:49:09
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Eftersom du fyller år lite grann... så säger jag väl... GRATTIS lite grann då.

2006-08-24 @ 21:12:10
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja lite grann kan man fylla...Grattis! jag är värdelös på rulltårtor..men en hejare på matbröd!

2006-08-25 @ 07:39:54
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. Tusen små Tack! :-)

Ninni.. TackarTackar! :-) Åh, så gott med nybakt matbröd med en ostskiva på..

2006-08-25 @ 20:15:54
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback