Startmotorn..

.. gick i gång efter nästan 5 timmar.. inte var det speciellt jobbigt heller.. lyfte bara jaget i kragen o så rörde hon på sig..

Började med att fara o byta vinstbongen från förra helgen till ett nytt hopp.. fast egentligen var det ju ingen vinst efter som jag ju betalade mer än vad jag fick ut.. den här helgen sprang hästarna inte alls som Harry trodde.. snabla Harry.. hur kan man påstå sig kunna spela på hästar o så blir det bara 2 rätt.. ;-)

Plockade ur alla kökskartonger o knökade in sakerna i skåpen.. nästan huller om buller men finkjusteringen gör jag en annan dag.. nu hittar jag i alla flal sakerna när jag ska ha dem.. tror jag..
Några garderobskartonger fick också se sig övergivna..

Bar upp de tomma kartongerna, tack o lov att dom är ihopvikbara, till förrådet, samt en vovsalåda.. saker som kan vara bra att ha nästa gång jag skaffar hund..

O så tog jag en promenad i omgivningen o hittade soprummet.. o läste o grunnade.. Jag måste erkänna att det här med sortering har känts lite svårt.. men det ska nog inte bli några problem..

När jag kom tillbaka efter promenaden o stoppar nyckeln i låset.. så vägrar den gå runt hela vägen.. den gick att snurra ett halvvarv men sen var det tvärnit.. hmm.. om jag lirkar lite kanske.. stod o lirkade fem minuter men låset gav inte med sig.. jaha, ska man ringa vaktmästarjouren eller.. om jag ringer dom så kommer dom bara hit o låser upp som om inget hade hakat upp sig innan.. o hur mycket kostar det då tro.. en lördag.. När jag var o kvitterade ut nycklarna så sa vaktis att jag skulle vara rädd om dem för det kostar 1500:- att byta låskolv..

Funderade på att ringa på hos grannarna o fråga om de hade nån symaskinsolja (vet av erfarenhet att det funkar mycket bra i vrånga lås).. eller telefonnumret till akutvaktis.. funderade på att cykla till L o kolla om hon ville bjuda på kaffe.. leta reda på en stege o klättra upp på balkongen för den dörren står öppen..  jag hann tänka många tankar på det där minuterna..

Men bestämde mig för att låta låset (själv var jag bara lite svettig ;) vila en stund o gick ut på gården.. Turligt nog hade jag stora nyckelknippan med, när jag sprang i förrådet hade jag lilla, så bilnyckeln fanns ju på den.. o i bilen trodde jag att jag hade en ny flaska låsspray.. Leta, leta, leta.. hmm.. har minnet än en gång lurat mig.. nej, men nästan.. hittade en gammal låsspray som det var bara lite kvar i.. men ibland räcker det med bara litegrann.. spraya, spraya, spraya o så börja mickla med nyckeln.. men det var väl f*n också.. känner att ajg börjar bli lite smått irriterad.. eller snarare förbannad.. så jag tar i för kung o fosterland.. nyckelringer vrider sig i våndor.. o plastmojängen på cykelnyckeln ser nu inte ut som den brukat.. men låset gav med sig *pustade ut*

Nu har låset fått sig en ordentlig genomsmörjning o nåde det om det fortsätter att vrångas..

Och Oj vad stort jag fick det när en massa kartonger kom bort.. fast jag har några kvar.. men de står inte i vägen på nåt vis.. funderar vad jag ska göra med böckerna.. läser ju sällan en bok 2 gånger.. Ett alternativ kan ju vara att ha kvar dem i kartongerna o flytta runt dem lite nu o då.. för då behöver jag inte uppsöka någon motionsanläggning ju.. =o)

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Bra jobbat, med kartongerna! :-) En i taget, så.. rätt vad det är, så är de slut! :-) Och en riktig låsmicklare är du tydligen också - kan vara bra att veta, om det skulle kärva här borta hos mig... ;-)

Såg du att jag hittade fråga 24, långt bak i leden...? Den FANNS alltså, fast man trodde att det kanske var lite som med "våning 13" som inte finns på en del hotell för att det betyder otur... ;-)

Postat av: Excessa

Konstigt nog så hittade jag flera kartonger som jag inte kan peka på att jag gjort.. *skumt* ;-)
Ja, tänk själv hur mycket mickel det finns i en symasknin som snurrar otaliga varv på en minut.. funkar utmärkt även på lås :-)

Aha, fråga 24 måste jag kolla upp..

2006-07-08 @ 21:10:42
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Visionary soul

Aha, där har du kanske lösningen på varför du har så rackarns många kartonger efter flytten - du passade på att flytta åt någon annan också, när du ändå var i farten? ;-)

2006-07-08 @ 21:51:24
URL: http://visionarysoul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback