Många minnen..

.. möter mig de här dagarna.. fyller mina ögon med tårar.. tårar av glädje och tårar av sorg o saknad..

När jag går igenom hyllorna så genomlever jag, i texter och bilder, alla äventyr och allt roligt jag fått vara med om.. först tillsammans med första vovsan.. hon som bara blev 3,5 år.. minns dagen jag tog beslutet.. men hade jag inte gjort det så hade hennes livskvalitet inte varit vad jag önskade henne och hon förtjänade..

Några veckor fick jag tillsammans med både första o andra vovsan.. sen var det bara jag o andra vovsan.. o vi hann med många äventyr under hennes 9,5 år långa liv.. Stora raser blir inte så gamla så jag såg varje dag efter det att hon fyllde 7 som en bonus..

Det är en skön känsla när minnena kommer.. o kanske är det just det jag behöver.. att gå igenom hyllorna och hitta texterna och bilderna.. samla ihop dem på en plats där jag vet var de i fortsättningen finns.. kanske återuppleva dem någon annan gång i en annan tid..

Hon den första.. lyhörd.. följsam.. arbetsvillig, både med mig o andra.. kom ofta med nosen o puffade på mig o ville bli kelad med.. satt jag uppe för länge kom hon o sa till att det var dags att lägga sig i sängen.. hon låg bara i soffan o sängen när jag var där.. blev själaglad när det kom någon hit.. älskade både människor o hundar.. på prommisarna var hon några steg före men hade full koll på var jag var.. väntade glatt till det var hennes tur att få en godis om det var flera hundar i närheten.. o tog den sen försiktigt..

Hon den andra.. fylld med mycket egen vilja o proppar i öronen.. följde med på träning o tävling men gjorde momenten i sin egen takt.. A-hindret i agilityn var hennes favorit eftersom hon hade översikt över världen där uppifrån.. flyttade suckande på sig när jag skulle lägga mig i sängen o gick då o la sig i soffan istället.. Lämnade jag över hennes koppel till någon annan vägrade hon följa med den o stod bara o tittade åt det håll jag försvunnit.. prommisarna ansåg hon skulle gå i hennes takt så att hon hann undersöka alla dofter efter vägen.. ville jag gå fortare fick jag väl göra det men i så fall ensam.. otaliga gånger upptäckte jag att hon var borta.. men lika många gånger kom hon skitaglad tillbaka efter 5-10 minuters äventyr.. tyckte om när det kom människor hit men hundar hade inte i hennes revir att göra, oavsett om det gällde hemmet eller bilen.. o skulle någon annan hund ens titta på min godisficka,,,ajajaj.. o blev hon bjuden på godis så kunde både fingertoppar o annat som var i vägen åka med..

2 individer olika som natt o dag fastän de var av samma ras.. o båda var mattes Bästa på sitt sätt..

Tacksam för Minnen värda att bevara..

O nu ska grannens Bästa få sig lite till livs o en prommis..

Tacksam och glad är jag att han lämnat dem i min vård idag..

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Förstår att det känns, att flytta... du verkar ha haft ett par riktigt trevliga "sambos", härliga personligheter båda två! Blir det någon ny sambo dit du flyttar, eller har du "hund-paus"?

Låter bra att du flyttar in till stan, här kan man både vara ifred och med folk, precis som det passar en! :-)

Postat av: Excessa

Visionary.. De Bästa sambosar jag någonsin haft *ler*
Tyvärr, pga bortavaro hela dagarna så är det hund-paus just nu.. Letar dock med ljus o lykta efter en Nalle Puh-karl som kan försörja mig som hemmavarande hundaktiverare :-D

2006-06-12 @ 23:21:04
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback