I brist på annat..

.. sökte sig mina tankar till Svarta hål..

Ett svart hål är en himlakropp, där gravitationen är så stark att flykthastigheten överträffar ljusets hastighet. Detta innebär att varken fysikalisk kropp, strålning eller information kan lämna hålet.
Svarta hål aldrig kan observeras direkt, men deras existens visar sig ändå genom hur de påverkar materien omkring sig.


Minnen
inte ens tanken hann fånga
lämnade ett
svart hål efter sig

Men svarta hål
ser ingen

fyll dem med..

fantasier

tvinga dit leenden
tvångsmata.. det
med kramar.. och
vänliga ord


Materia som är på väg att sugas in i ett svart hål faller inte rakt in, utan tillbringar en tid i en ansamlingsskiva, där den rör sig i spiral in mot hålet. Materien i skivan hettas upp mycket kraftigt av denna process och precis innan den faller in, vid skivans innersta kant, har den blivit så het att den sänder ut röntgenstrålning.


Tvångsmatningen

går sämre o sämre
för leendena och kramarna
de inbillade
börjar en livsfarlig dans
o spiralen
virvlar snabbare.. o snabbare
o tanken stannar i luften
fryser till is..

en brännskadad tanke
svart som ett hål
gömmer sig
skadad
Tvingar resten av himlakroppen att
blunda

Men ögat är snabbare
och
ser leenden sanna som solen
och hjärtat är
fyllt av värme
o vägrar sluta hoppas

Det svarta hålet finns
men

omtankar..
och
samtankar..
gör att det
förminskas..


Flykten avtar
långsamt..

Kommentarer
Postat av: Blackout

Mmm...svarta hål är intressanta, har läst en del om tänkbara framtida skräck-scenarion, men dina ord lättar upp, gör det svarta hålet påverkbart.

Postat av: Excessa

Blackout.. Det värmer mig att du ser det så!
I går såg jag bara det svarta, skräcken & rädslan.. Jag tror på att släppa ut tankarna (spökena!), även om det är jobbigt, för det hjälper mig.. fast jag är i och för sig bara i en nybörjarfas av utsläppandet.. men jag tränar lite nästan varje dag..
Du har helt rätt! Det svarta hålet är påverkbart!

2006-03-30 @ 21:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback