metall, hård o mjuk plast..

.. papper o kartong, ofärgat o färgat glas vet jag att det finns återvinningsplatser för.. men var ska de små lerfigurerna få fortsatt liv.. o lerkrukor som är gamla o spruckna.. i och för sig så består det väl mest av lera men inte 17 har jag lust att bara kasta ut dem på backen.. men eftersom de är brända så kanske jag kan slänga dem i brännbartkonteinern..

Började packa lite flytt idag.. började med att flytta kökssoffan till rummet så kan jag stapla kartonger där den stod.. efter att ha dammat av soffan så ser den ju riktigt trevlig ut.. den går också att använda som utdragsoffa o med en madrass i kan man sova väl omstoppad i den.. Separationsångesten försökte övertala jaget att inte ge bort den.. tankarna lurade bakom örat men jag är benhård! Talade vänligt med den att du får inte plats.. men om E vill ha dig så kommer du att komma till en plats där du blir uppskattad.. o jag tror att ni kommer att tycka om varandra..

Hämtade ner några flyttkartonger o packade ett par.. o flyttade runt dem lite så nu har jag fått mig lite styrketräning.. jag börjar lite försiktigt med uthållighetsträning.. den består av ca 10 meter kartongpromenad.. armarna måste ju tillvänjas försiktigt..

Den senaste veckan har jag vaknat flera gånger per natt o varit heltäppt i näsan o haft tungt att andas.. det enda jag vet jag är allergisk mot är solen.. men kanske påverkar pollenmolnet även mig nu när det varit extremt.. eller också är det väl bara en liten förkylning på G.. Men nu har det regnat så jag får väl se om det lättar.. dammet har i alla fall lagt sig lite..

Gammelhårbollen är här ett par timmar ikväll.. leker just nu med aktiveringsbollen.. inte lika som vovsan gjorde.. hon var nog mer tänkare o fundersam.. han kör 100% utan att tänka.. Men det är så underbart att höra tassar som trampar runt här.. Visst är saknaden oerhört stor, men tacksamheten att jag får ha honom här.. o att han tycker om att vara här.. är nog övervägande.. tror jag..
O nu tror jag att vi ska ut o klafsa lite på lervägarna.. o lyssna på fågelsångarna.. o förundras över molnens formationer.. o kanske, kanske, får vi se en liten tussilago som välkomnar oss i dikesrenen..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Ett liv utan vovve måste ju bli oerhört tomt och tyst?!

Kan inte tänka mig det själv. Har redan planer för nästa vovve, men den ska nog inte komma förrän om ett antal år. Min yngsta vovva är ju "bara" fem år och bör nog leva ytterligare fem till sju år. Hur det blir med sjuåringen vet jag inte... han kanske blir ungefär lika gammal.

Postat av: Lena

ursäkta att jag stör i flyttyran..men du...har du fel på bloggen idag...jag kommer inte in och det står missing string överallt...dessutom försvann min bakgrund igår.

2006-05-14 @ 21:25:00
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. Jo, det är fruktansvärt tomt o tyst.. Tyvärr så finns det inga möjligheter att ta en ny nu.. Men jag är tacksam att jag får vara hundvaktis ibland..

Lena.. Jag tror det har med servern att göra eftersom det är fler som har så.. tror jag ska mejla till ansvarig idag för dom kanske inte vet om det..

2006-05-15 @ 07:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback