Oj..

.. vilka många -missing string- jag hittar när jag loggar in.. ja, jaget saknar då inte alls några string för dom är så obekväma så hon förstår inte hur de alls kan säljas i affärerna.. Nej, tacka vet hon ett par rediga bommullssaker som inte rullar ner på magen.. gärna i kombination med en tröja som inte rullar sig uppför magen..

Fast snart kommer magen att vara ett minne blott.. tänkte äka på en vovveträffträning ikväll.. men istället för att cykla hem o hämta bilen så cyklade jag glatt iväg direkt efter jobbet.. Det var inte speciellt långt men på resan var jag tvungen att ta mig uppför ett par ordentliga mördarbackar (så heter det i alla fall i skidspåren har jag hört ;-)
Som den riktig vrångskalle jag är, så gjorde jag allt för att inte kliva av cykeln.. för det är ju lättare att sitta o ta sig fram än att gå.. men grötmjölken tillsammans med kaffemjölken gjorde att benen började skaka.. o vem kan cykla med skakiga ben.. Egentligen gick just dessa bitar fortare att promenera, men det visste jag ju inte innan..

När jag väl kom fram till platsen de skulle träffas på så var jag 1,5 timme för tidig.. hmm.. Okej, jag cyklar väl runt sjön då.. det kanske tar dryga timmen.. hahaha.. rundturen tog bara halva tiden..

Men det värsta började när jag var längst borta från hemma o upptäckte att bakdäcket tappat luft.. jag misstänker att mördarbackarna blev lite för mycket för luften.. 
Jag hade ingen cykelpump med mig.. o var mitt ute i skogen..
Vad kan man annat göra än trampa på i så god fart som möjligt o hålla på tummarna att luften hämtat andan o orkar ända hem..

I och för sig så hade jag nära till mitt nya hem.. men att sätta sig i skogen o vänta 1,5 månad var inte speciellt tilltalande eftersom jag inte hade bästa sovnallen med..

Men en sak som kändes positiv var att jag mötte flera rätt välbehållna karlar.. pigga ögon o skapliga ben.. fotriktiga skor hade de också på sig.. o inte verkade de vara av den sorten (fast jag har ingen aning om hur den sorten ser ut;) att de var tvunga att följa senaste modetrenden.. Så det blir nog till att börja motionera lite efter flytten.. men ska jag någonsin komma ifatt någon av dessa karlar så är det nog bäst att jag tränar upp cykeln lite till..

Tyvärr så upptäckte jag att min bils reparationsmekanikerproffs har stängt.. o ingen uppgift fanns om ny adress.. tror jag måste efterlysa honom.. fast det går nog bra med en ny en också..

24,5 km blev det innan jag var hemma igen.. blod, svett o tårar? Ja, blodet fick sig i alla fall en ordentlig genomkörare.. hoppas att jag inte tappat något på vägen.. svett, kan ju, har jag hört, vara sexigt ibland.. tårarna var ett resultat av fartvinden..

Och imorgon misstänker jag att benen inte kommer att vilja kliva ur sängen..

hmmm.. hur kan jag idag veta vad jag kommer att misstänka imorgon..
Jag måtte vara Synsk!
O framför mig ser jag hur jag kommer att snubbla över någon i framtida motionsspår.. *Hoppas inte igelkotten gör illa sig*

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Dessa "missing string" - de frodas och förökar sig. Vill inte ha string! Vill ha en blogg som fungerar dygnet runt som en oljad blixt.

fnissar åt din cykelhistoria...

Postat av: Excessa

Åh Nej, förökar dom sig.. Bäst att sätta hänglås på byrålådan så dom inte tar sig in dit.. ;-)

Fniss får däremot gärna sprida sig eftersom det är nästan som en vitamininjektion..

2006-05-11 @ 18:50:16
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Jag fick string i min blogg jag med! Det blir att sätta hänglås på bloggen också tror jag.

2006-05-11 @ 23:39:28
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Må dessa förlorade string förpassas till ett ställe som jag icke vill nämna vid namn här!

2006-05-12 @ 20:11:41
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback