Orken är slut..

.. o jag förstår inte varför jag sätter mig här.. kanske för att om jag sätter mig i soffan så kommer jag att slockna omedelbart.. o flyttkartongerna är alldeles för tunga även om de är tomma.. Ungefär lika tomma som huvudet..

Letar i minnet om hur andra vårar känts.. röda ögonklådan o näskliandet vet jag inte om jag minns.. men Tröttheten känner jag igen.. eller är det kanske bara pms-känningar just nu.. Eller också har jag cyklat för mycket.. fast jag inbillade mig att man skulle bli piggare när hjärtat får jobba o blodet skjutsas runt lite mer i kroppen.. Fast kanske bara är så att kroppen saknar bussen o dess chaufförer som alltid, nåja, för det mesta, hade ett leende till övers..

Glömde apoteket o pollenmedusin idag.. däremot kom jag ihåg fiberhavregrynen som jag glömde förra veckan när jag var in på ICA.. hoppas bara att toapappersminnet gör sig påmint snart för annars blir det lite kris..

I dag har det varit lite tungt på jobbet.. o tyngre kommer det nog att bli.. o egentligen skulle jag vilja vräka ur mig saker som konsekvensanalyser o annat som hör till.. men det kommer att bli alldeles för många negativa ord o meningar så det är nog bäst att jag håller mig ifrån det.. jag kan ändå inte påverka speciellt mycket..

Inte heller kan K påverka vädret.. på förmiddagsfikat sa han att väderprognosen för veckan inte alls såg positiv ut.. jag var precis på väg att resa på mig o tittade frågande på honom.. - Jamen, SOLEN skiner ju, sa jag.. han grinade illa o hurvade; - Men det är ju så KALLT..
Tidigare på morgonen hade han frågat om jag också haft motvind igår.. o det kunde jag ju inte neka till..
Han tyckte att det hade varit jättejobbigt att cykla hem.. Jag kontrade leende med att det i alla fall inte hade regnat..

De här vädernegationerna kommer upp lite nu o då ett par gånger om dagen.. Själv försöker jag se det positiva oavsett vilket väder det är, eftersom jag inte kan påverka det.. Har jag medvind så flyger jag fram.. är det motvind så kör jag ett cykelspinningpass o tvingar blodet att cirkulera lite extra.. är det kallt så skiner ju ändå solen.. fryser jag om händerna på morgonen tar jag på mig handskarna.. regnar det när jag cyklar hem så kan jag ta ett varmt bad/dusch när jag kommer hem.. osv osv..

Men hur tas mina väderpositiviteter egentligen emot av de andra.. Är jag en elak liten kärring som negligerar andras känslor.. eller försöker jag få andra att se och känna det positiva..

Det tål att funderas på..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Inte tror jag att du är elak inte!

Postat av: Excessa

Tack Nina!
Men i tröttheten kan rösten bli irriterad o oförstående för andras upplevelser flyger bortom allt sunt förnuft.. Tycker inte om mig när jag blir så.. Istället skulle jag kunna förebygga o Fråga om det finns något endaste lilla positivt i vädret..

Reflektioner väcks o tankar föds.. hänga upp ett papper i fikarummet där alla får skriva det som är positivt för just den människa.. spelar ingen roll vad det är.. för att dela med sig av positiva känslor genererar i positiva känslor..

2006-05-19 @ 01:32:44
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback