Vanor..

.. kan det ta lite tid att få in.. speciellt bra vanor.. men om man, jag, bara tar mig i kragen så kommer jag till slut att längta efter den braiga vanan..så har det varit med Line dancen.. Visst älskar jag att dansa men det har som tagit emot lite innan jag väl kommit dit.. nu, efter flera veckors dansande så längtar jag dit varje torsdag.. o emellanåt även andra dagar.. o då är det bara 2 gånger kvar den här terminen..sista gången slår de ihop alla kurser o bjuder på julgröt.. o om man vill får man köpa en klapp o ta med och då får man en klapp tillbaka av tomten..så naturligtvis kommer jag att ordna en liten klapp.. ska bara fundera ut något som skulle kännas trevligt att få..för jag vill ju inte ge bort något otrevligt..
Nästa termin börjar visst inte förrän vecka 4 och både L och jag får redan abstinens, för det är ju inte förräns i slutet av januari..

I dag var en liten urgullig tant med finsk brytning in.. vi satt o pratade en stund och jag frågade henne om hon kunde ta ett jobb.. jag rabblade uppgifterna o hon repeterade.. frågade om ett namn som börjar på en.. o min mun kunde ju inte hejda sig så jag nickade och sa ja , det är en och inte två..  vilket gott fnitteranfall vi fick.. sen berättade hon om en gång då hon blivit lite fundersam när hon läste en annons om att en affär sålde finskor.. Det var tur jag hade kopplat bort min telefon för både hon och jag fick ett skrattanfall så tårarna rann.. Tacksam för dessa underbara människor som jag får möta tack vare mitt arbete..

Ibland är det bra att umgås med beteendestuderande människor för de har en viss förmåga att avläsa om man, jag, tex är lite nere o behöver ensamhet och funderingar, eller prata av mig.. tant M är en sådan.. och idag fick jag ett underbart befriande skrattanfall även med henne.. den sista veckan har fikarasterna och luncherna varit mycket trevliga.. tillomed fast jag inte flirtat.. fast många leenden har det blivit..  hmm.. tant M har avslöjat mig.. och enligt henne så är det inte bara jag som är avslöjad.. så det verkar som jag har en medbrottsling..

Men oavsett hur det är med medbrottsling eller inte, så är det underbart att känna sig lite sedd.. förut har jag oftast klätt mig i stora varma tröjor..såna däringa som döljer volangerna.. på sista tiden har dessa glömts bort i garderoben till förmån för en anings mindre stora kläder.. Visst putar det både här o där men det gör ingenting för jag känner mig fin.. och till o med attraktiv.. ja, åtminstonde med kläderna på.. Men det känns som att jag är på väg mot rätt håll.. accepterande och omtyckande av mig själv som jag är och ser ut..
Visst, en del kanske handlar om flirtis.. men jag tror mer det handlar om vad jag sagt, och säger, nej till.. och vilka jag väljer att umgås med.. det handlar om att få en kram bara för att kramas är gott för hälsan.. o tanterna M tycker om att kramas.. det handlar om att våga släppa in och möta andra människor.. och att våga lita på andra människor.. Och i slutändan så handlar det om att göra allt detta NU! Inte i morgon eller i går.. bara vara just här och nu..

hmm.. undrar vad min medbrottsling funderar på ikväll..

I morgon måste jag komma ihåg missa bussen o ta bilen eftersom vi, direkt ,efter jobbet ska på julgalan.. o så ska jag försöka hitta några finkläder att ta på mig istället för det vardagliga.. o eftersom vi ska iväg direkt efter jobbet så får jag vara lite fin hela dagen i morgon.. Hoppas bara att jag kommer ihåg att vakna och kliva ur sängen..
Hämta pengar måste jag också eftersom jag har massagetid i morgon.. oj vad skönt det ska bli.. och efter galan ska jag hämta hårbollarna som ska vara här till söndag kväll..

Dagen i dag har varit en underbart leende dag!

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Låter som det bara blir kul mest hela tiden. Alltså låter det bra!

Postat av: Visionary soul

Du ÄR fin, kan jag tala om för dig! :-) Och det där med att man gömmer sig.... det har jag också gjort i perioder, bylsiga kläder så att man tror att man inte syns... och det är ju helt okej när man inte VILL synas. Men man får lov att bryta vanan när man vill synas igen... som sagt.

Härligt att du också haft en riktigt bra dag! :-)

2006-11-24 @ 04:12:32
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Annela

Låter som en toppendag - och nu är det helg och allt! Ha det så mysigt!

2006-11-24 @ 14:32:20
URL: http://www.mysochpys.blogspot.com
Postat av: Excessa

Nina.. Jo, det är många skratt och leenden på dagarna.. o just det är jag Tacksam för.. :-)

VS.. Tack snälla du! :-)

Annela.. Jo, det var det.. Tack! Önskar även Dig en skön helg! :-)

2006-11-24 @ 22:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback