10, 9, 8..

Tio första
Första bästa kompis:
Eva
Första bil: SAAB99 -69 års modell.. Alltså den första egna ägda bilen! Första bil som jag körde själv var nog en blanksvart MB200D.. Åh, vilken underbar bil (vill ha, vill ha, vill hA)! Sen en dag råkade (?) jag sätta mig i en liten hundkoja.. oooppsi.. om man säger som så att pedalna i dessa bilar icke är synkroniserade med varandra.. Min första bildröm var en shackrutig PV..
Första kärlek: Stefan.. oj o jösses vad jag gjorde nästan allt för att få han.. Fast det hjälpte inte..
Första husdjur: Stor hund, mindre stor hund och så en mycket mindre stor hund när jag var liten.. som större har jag haft små fiskar, liten katt, större hund och så en aningens större hund.. ja just det, en gång hade jag också en fågel för första gången..
Första semester: Semester? Räknas niondeklassresa till Ibiza?
Första jobb: Diskplockerska på en taverna i Borlänge.. måste vart någon gång -76- -77..
Första köpta skiva: hmm.. Flamingokvintetten för 24 kr.. Dyrt var det men lycklig kände jag mig..
Första riktiga kärlek: Hmm.. räknas det om man älskar sig själv?
Första piercing: Öronsnibbarna..
Första konsert: Fyra händer och en flygel med Peter Jablonski och Rebecca Goncalves- Barham.. En Underbar upplevelse!

Nio senaste:
Senaste alkoholdrycken:
minns inte.
Senaste bilfärd: För ett par timmar sen..
Senaste filmen du såg: eehum.. Tyst vittne var lång som en film så då måste den räknas
Senaste ringda telefonsamtal: Hmm.. i går kl 15:56 på jobbet.. Privat,, Kvällen hockeykvalserien avgjordes.. ringde en MIF:are o försökte ge han lite hopp (fast mitt lag vann den matchen :)
Senaste bubbelbadet: Har inte badat sen 15 juni 2006..
Senaste spelade cd: Ola Magnells Guldkorn
Senaste kyss: hmm.. måste vart förra onsdagen när jag träffade gammelmadammen..
Senaste gången du grät: Nyss..
Senaste måltiden: Måltid.. hmm.. kaffe o hembakta solrosmackor med leverpastej..

Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar
: Nej, inte än..
Blivit arresterad: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja
Fastnat med blicken i någons urringning?: Ja
Fått ditt hjärta krossat: Ja
Sagt att du älskar någon utan att mena det:Nej, jag tror inte det..
Haft ett one night stand: Ja
Busringt till någon: Javisst


Sex saker du gjort idag:

1. Sovit
2. Ätit frukost
3. Vart o handlat föda + ett fång gula tulpaner till Mig!
4. Tvättat fönster
5. Druckit kaffe
6. sms:at med ett par kompisar

Fem favoritsaker utan rangordning:
1. Soffan
2. Perkulatorn
3. Sängen
4. Vaktvovvar
5. Datorn


Fyra personer du kan berätta allt för:

hhhh.. så många? Nej, det har jag nog inte


Tre val:
Blått eller rött? Rött
Sommar eller vinter? Vinter
Choklad eller chips? Choklad!


Två saker att göra innan du dör:
1. Bli snäll/snällare mot mig själv
2. Glittra med mina ögon o ge så många leenden det är möjligt

En sak du ångrar: 1 sak.. hmm.. den saken har jag glömt..

Fyra personer som du vill ska göra samma blogginlägg:
Nä, tog den här när jag tittade förbi hos en (för mig) okänd en bloggare.. så jag låter frivilliga ta utmaningen alldeles gratis..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Diskplockerska på en taverna i Borlänge...? Det kan bara ha funnits en då - stans första pizzeria. Bodde du här i stan då? Nu blir jag ju nyfiken!

2007-04-09 @ 11:40:29
Postat av: Excessa

Anonym.. Pizza.. Njaej, tror de mest serverade dagens lunch.. Det var inget fast jobb utan bara lite extraknäck dagar då skolan slutade tidigt.. o sommarlov förståss..
Bodde i en by utanför Borlänge, dvs ända tills jag flyttade hemmifrån och in till stan.. o började jobba på restaurangen ovanför tavernan.. :-)

Postat av: Malin

Hmm... Min adress försvann som vanligt i kommentaren här ovan. Trist när sånt händer så ofta. Men det är alltid trevligt att springa på andra Borlängebor (eller föredetta) ;)

2007-04-10 @ 09:50:57
URL: http://tilia.blogg.se
Postat av: Excessa

Malin.. Aha, det var du :)
Det är nog 5-6 år sedan jag sist var i Borlänge så nu ser nog staden inte alls ut som sist jag var där.. förmodligen skulle jag åka vilse om jag åkte ner nu.. men vissa tankar finns i bakhuvudet..

2007-04-10 @ 19:31:27
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback