Avslappningen..

.. började redan i måndags.. eller kanske till o med redan i slutet på förra veckan eftersom chefen kom tillbaka i måndags och då fick jag lämna över saker till henne.. Gissa om det var skönt?! Rent fysiskt så kände jag hur axlarna skönk ner minst ett par decimeter, och jag kände än en gång att chefsskap får andra hålla för sig själv för jag eftertraktar absolut inget sådant! Jag är så glad o tacksam att varje dag få möta underbara människor som ger mig leenden och pärlande skratt.. och jag är så himla glad de gånger jag kan få någon att känna sig uppskattad. Visst, jag pratar bara i telefon med de jag möter, men rösten avslöjar mycket..

Som till exempel i går.. Jag ringde en kund o skulle fråga om något. När hon svarar så lät det som att jag kom till en telefonsvarade så jag blev lite ställd o sen sa jag Hallå är det xxx? -Jo, det är jag sa hon. -Oj, jag trodde nästan att jag kom till en telefonsvarare, sa jag.. Hon lät inte speciellt glad när hon förklarade att jag inte var den första som sagt det. Vi redde ut frågan jag hade, pratade lite om semester o vilket väder man älskar mest. Själv skäms jag inte alls för att solstrålande vintersnödagar är min favorit o hon sa att det var 2 i hennes fikarum som tyckte lika. Tack, så skönt att jag inte är ensam! :-)
Under samtalet så gnagde telefonsvaren i bakhuvudet och jag tänkte att det var absolut inte min mening att såra henne. När vi var klara att lägga på så sa jag - Tack för hjälpen! Och du, telefonsvararen som jag trodde jag kom till lät mycket trevlig! Det syntes ända till mig hur hon sken upp o tackade med ett leende.. Jag gillar såna kunder :-)

När jag kom till jobbet i morse så hörde jag en massa PIIP PIIIP PIIP o någon automatröst som sa något, men vad hörde jag inte. Jag stod i porten o försökte lyssna o funderade på am det var en sån där bil med bautamegafon som åkte omkring på gatorna, men tänkte det var aaningens tidigt för något sådant. När jag stod där o funderade så kom en tjej o sa att Gå inte in! Vavava? Det brandlarm som säger att det brinner i huset! Eeeehumm? Här? Får jag inte jobba idag? YYHIIIHAAAA, börja semestern lite tidigare?
Jag väntade några minuter men inga brandbilar kom plingande.. Alltså fick jag gå in o jobba. Automatrösten hördes ett par gånger till men inga brandbilar. Ett tag tyckte jag att jag kände konstig stickande lukt i näsan men det var förmodligen bara inbillning.. O förresten så har jag ett stort träd utanför fönstret som jag kan klättra i utifall trappen skulle bli rökfylld.. o så finns det säkert någon snygg brandman som fångar mig i sin famn..

Fast brandlarm är något man ska ta på fullaste allvar, för att bli instäng är inget jag skulle vilja. Höll öron o ögon öppnade o sprang säkert 17 gånger o kollade gallerian som är närmsta granne.

På fm-fikat pratade jag o chefen om vad hon kan göra när jag är borta. Jag förklarade vad som varit jobbigt i sommar o sa gav henne förslag på vad hon kan göra för att underlätta för bästa jobbkompis, för jag vet att hon kommer att ha lika jobbigt som jag haft det. Om inte värre eftersom alla semesterfirare är återkomna till jobbet nu vilket kommer att ge oss mer jobb. Okej, alla utom jag ;-)

Lyckades sortera 4 veckors fax o få in dem i pärmar.. Städade hela min arbetsplats o slängde en massa obegripliga lappar.. Efter lunchen var jag rätt mycket planeringsborta o struntade helt o hållet i morgondagen.. Hmm.. Nåja, nästanstruntade bara..Fixade till några framtida storjobb som jag hade tänkt lämna men samvetet sa mig något helt annat. Fyllde också i lite fax o skickade. Tittade imellanåt in på torsdagsjobben men lät de vara eftersom jag icke kommer att möta de jobben i morgon. Elakt? Mnja.. Kanske är det så man ska göra, för de andra jobbade som tusan o fixade väldigt mycket. Kanske är det bara så att jag o bästa jobbekompis tar för mycket ansvar o inte ens tillåter de andra att göra saker? Är det så så har vi ju verkligen satt käppar i hjulet för oss själva..

I morse kom jag ihåg att ta med kanelpäppelsockerkakan, o på lunchen var jag ut o köpte Tofulinevanillaglass.. O hela dagen har jag varit så glad att jag lyckats baka något som mina veganjobbarkompisar kan äta..
Som pricken över i:et så tyckta ALLA jobbekompisar att jag skulle komma o bju på hembakt varenda dag på min semester för em-fikat var, i Deras smaklökar, himskandes Väldigt GOD! Okej, jag erkänner, jag tyckte också om den :-)
Om jag någon gång ska skola om mig så ska jag bli baktant!

Lyckades omadressera min jobbmejl och ordinera min telefon att svara; Personen ni söker har SEMESTER! Åter...  Personen ni söker har SEMESTER! Åter.. osv osv osv när någon ringer direktnumret..
Oooppsi, glömde visst knappa in återvändandedatum.. Men vem vet vad som kan hända på 3,5 v.. Mycket! Om man bara vill, vill säga ;-)

O mycket händer.. ex-grannen ringde o frågade om jag kunde o ville åka iväg istället för han på jobb-kickoffen.. Nä tack sa jag, men vill dina vaktvovvar komma hit så är de väldigt välkomna :-)

Känslan jag har just nu är ovanlig men väldigt avslappnande.. Kontrollen lämnade jag på jobbet så nu har jag bara mig själv att tänka på.. Jag litar på de andra o när chefen frågade om de fick ringa utifall att det skulle vara något så sa jag att jag tror på att de fixar allt o att de inte alls ska ringa. Men, måste ni, så ring inte alltför tidigt på morgonen. Nej det lovade hon att de inte skulle.. När jag cyklade hem så kom jag på att tider är relativt mot var man är i vardagen.. Fast jag sa också att de visst får ringa men det är mitt val att svara om ni ringer.. :-D

När jag stängde dörrn om jobbet så var min känsla Släpp fångarne loss det är vår.. o jag kände att jag log med hela kroppen.. På hemcykelvägen så sjöng jag ikapp med öronsnäckorna.. prickade de få vattenpussarna som fanns så sandalfötterna fick sig lite svalka.. o så bestämde att jag ska vara fruktansvärt snäll mot mig själv hela semestern.. eller åtminstonde halva.. Äschan då, de sista dagarna har jag fått så många leenden att de räcker minst ett halvår o jag hoppas jag har förmågan att dela med mig av dem till andra medmänniskor.. o det är väl egentligen det jag önskar just nu.. leenden både till höger o vänster o i spegelbilder jag möter varenda dag..

Måste erkänna en liiiten sak.. Mår väldigt mycket mys nu! Och detsamma önskar jag Dig!



Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Ha nu en alldeles underbar semester!

Postat av: Martin

Trevliga vardagsberättelser!

2007-08-09 @ 18:00:02
URL: http://www.eantr.se
Postat av: Excessa

Nina.. Tack snälla du, jag lovar att jag bara ska njuta :-)
Martin.. Välkommen hit och Tack!

2007-08-12 @ 15:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback